سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرخ کن صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرخ کن صنعتی 

 

سرخ کن صنعتی یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی اسا که وجود آن برای افزایش سرعت طبخ غذاهای سرخ کردنی الزامی است. به گزارش برنا، از گذشته تا الان آشپزخانه‌ها به دلیل ماهیتی که دارند به دو دسته آشپزخانه صنعتی و خانگی دسته‌بندی می‌شوند. آشپزخانه صنعتی در گذشته نیز به صورت آشپزخانه‌های بزرگ در قصرها یا غذاخوری‌های بزرگ وجود داشته و امروزه با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات موجود در آن به‌روز شده است. فرقی نمی‌کند که رستوران باشد یا یک فست فود کوچیک، برای حاضر کردن سفارش مشتری در کوتاه‌ترین زمان باید از سرخ کن صنعتی استفاده کرد. این سرخ کن‌ها در ابعاد و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که در ادامه همه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سرخ کن صنعتی چیست؟

قبل از پرداختن به سرخ کن‌های صنعتی بهتر است با مفهوم آشپزخانه صنعتی آشنا شویم. به زبان ساده آشپزخانه صنعتی به آشپزخانه‌هایی گفته می‌شود که در آن مقدار زیادی غذا در زمان کوتاه طبخ می‌شود. آشپزخانه‌های موجود در رستوران‌ها، فست فودها، سازمان‌ها، اداره‌ها، دانشگاه‌ها، هتل‌ها و... جزو آشپزخانه‌های صنعتی هستند.

 

برای طبخ غذاها از ابزار مخصوصی استفاده می‌شود که به تجهیزات آشپزخانه صنعتی شهرت دارند. این تجهیرات به دسته‌های تجهیزات آماده سازی و نگهداری، تجهیزات پخت و پز و تجهیزات شستشو تقسیم می‌شوند.

  • تجهیزات نگهداری: این تجهیزات شامل مواردی مثل فریزر، یخچال، برش‌ زن گوشت، خلال کن، چرخ گوشت صنعتی و سبزی خرد کن می‌شود.
  • تجهیزات پخت و پز: تجهیزات پخت و پز را مواردی مثل دیگ خورشت پز، کباب پز تابشی، دستگاه گریل صنعتی، دیگ برنج‌پز، سرخ کن صنعتی، فر پیتزا ریلی و ... تشکیل می‌دهند.
  • تجهیزات شستشو: این بخش نیز شامل مواردی مثل سینک ظرفشویی، سیخ شور، وکیوم کلینر یا جارو برقی صنعتی سطوح خشک، دستگاه بخارشوی و غیره می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های تجهیزات آشپزخانه صنعتی، سرخ کن صنعتی است. این دستگاه در دسته‌ تجهیزات پخت و پز می‌باشد که برای سرخ کردن انواع مواد غذایی مثل سیب زمینی، قارچ، مرغ و ... کاربرد دارد.

انواع سرخ کن صنعتی

دستگاه‌های سرخ کن صنعتی به‌طور کلی به دلیل کاربردی که دارند به دو دسته سرخ کن ایستاده و سرخ کن رومیزی تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد وجود سرخ کن در ابعاد مختلف و از برندهای متفاوت است. برای خرید سرخ کن صنعتی مناسب باید به حجم غذای طبخ شده توجه کرد و دستگاه را با در نظر داشتن نیاز روزانه خریداری کرد.

شایان ذکر است که سرخ کن‌ها انواع مختلفی باتوجه به طرز کارشان دارند. برای مثال می‌توان سرخ کن‌های الکترونیکی، سرخ کن‌های بدون روغن و سرخ‌ کن‌های مینی را نام برد که جزو دسته‌بندی‌های خاص به حساب می‌آیند. به طور کلی همه سرخ کن‌ها شامل یک المنت و یک مخزن روغن هستند که غذا را در حرارت‌های مختلف سرخ می‌کنند.

جدیدترین مدل سرخ کن صنعتی، سرخ کن‌های کم مصرف و بدون روغن هستند. در این نوع از سرخ کن‌ها با استفاده از فناوری جریان هوای سریع، مواد غذایی سرخ می‌شوند که برای بسیاری، از جمله ورزشکاران، استفاده از این نوع دستگاه‌ها اهمیت دارد. از جمله ویژگی‌های سرخ کن‌های جدید، می‌توان به فناوری فیلتر بو و چربی اشاره کرد که به محبوبیت این سرخ‌ کن‌ها کمک شایانی کرده است.

سرخ کن صنعتی مبله

سرخ کن مبله و ایستاده بهترین نوع سرخ کن هستند که برای سرخ کردن غذا در حجم بالا بسیار مناسب است. معمولا این نوع سرخ کن با گاز شهری کار می‌کند و سینک‌ آن‌ به دلیل سرخ کردن حجم بالایی از غذا، از استیل درجه یک ساخته می‌شود تا حرارت به صورت مساوی در لگن پخش شده و گردش روغن به درستی انجام شود. انواع سرخ کن صنعتی مبله دارای فیلترهای دائمی و غیردائمی هستند که در نوع دائمی باید با کمی مواد شوینده خاص اقدام به شست‌و‌شوی مرتب فیلترها کرد؛ اما در مقابل، فیلترهای موقت را باید بعد از تمام شدن طول عمر مفیدشان تعویض کرد.

سرخ کن صنعتی رومیزی

این نوع سرخ کن بیشتر برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که ظرفیت محدودی دارند. سرخ کن رومیزی در دو مدل گاز شهری و برقی ساخته می‌شود که معمولا نسبت به مدل مبله کم‌مصرف‌تر هستند. توجه داشته باشید برای طبخ یا سرخ کردن غذا در حجم بالا استفاده از سرخ کن مبله گزینه بهتری است. در خرید سرخ کن رومیزی حتما به این نکته توجه کنید که نباید حتی قطره‌ای روغن از آن به بیرون تراوش کند. در مدل‌های ارزان و بی‌کیفیت معمولا به دلیل استفاده از متریال‌های ضعیف در هنگام کار با سرخ کن، مقداری روغن به بیرون ترواش می‌کند.

ویژگی‌های سرخ کن باکیفیت

اولین ویژگی مهم برای خرید یک سرخ کن باکیفیت جنس آن است. از سرخ کن‌ در طول روز به مراتب استفاده می‌شود و به همین دلیل باید از متریال خوبی ساخته شده باشد تا پس از استفاده مکرر روی طعم غذا تاثیر منفی نداشته باشد. نکته مهم دیگری که در خرید سرخ کن صنعتی باید به آن توجه کرد، تعداد سینک و به طور کلی حجم آن دستگاه است. با توجه به این که قیمت سرخ کن‌ها به تعداد سینک آن نیز ارتباط دارد، بهتر است با در نظر گرفتن حجم غذایی که در طول روز سرخ می‌شود دستگاه را خریداری کرد.

تجهیزات آشپزخانه

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که انسان سبک زندگی جدیدی را در پیش گرفته است و پیشرفت تکنولوژی، هر روز بیش‌تر از قبل روی زندگی انسان تاثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین کارها در طول روز خوردن غذا است و بسیاری برای صرفه‌جویی در زمان از انواع غذاهای بیرون استفاده می‌کنند که شامل فست فودها، غذاهای رستورانی و ... می‌شود. پس تکنولوژی، غذا خوردن انسان را نیز دست‌خوش تغییر قرار داده است.

این غذاها در آشپزخانه‌های صنعتی تهیه می‌شوند و این معنا را دارد که این نوع غذاها برای درآمدزایی طبخ می‌شوند. یکی از مهم‌ترین عوامل برای طبخ یک غذای سالم استفاده از تجهیزات اشپزخانه صنعتی استاندارد است که موجب حفظ ارزش غذایی مواد می‌‎شود.

از گذشته تا به امروز تنها نوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی تغییر کرده و ماهیت این آشپزخانه‌ها هیچ تغییری نکرده است. این یعنی آشپرخانه‌های صنعتی برای تولید غذا در حجم بالا و کیفیت خوب در ازای گرفتن پول، غذا آماده می‌کنند. اگر شماهم به دنبال خرید تجهیزات آشپزخانه ازجمله سرخ کن صنعتی باکیفیت هستید، فراموش نکنید از بهترین دستگاه‌ها استفاده کنید تا طعم واقعی غذا را به مشتری برسانید.

نگین طبخ خاورمیانه

هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه یکی از شرکتهای استارت آپی در حوزه لوازم آشپزخانه صنعتی است که طراحی و تولیدات تجهیزات آشپزخانه های بزرگ را انجام می دهد. روند کار به این صورت است که ابتدا محصول برای مشتری طراحی می شود، مشتری پسند می کند و بعد از تایید مشتری، محصول تولید می شود. این تولیدات شامل ماشین ظرفشویی صنعتی، یخساز صنعتی، دیگ خورشت پز صنعتی نگین طبخ خاورمیانه می باشد. برای بررسی بیشتر محصولات می توانید به سایت نگین طبخ خاورمیانه مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری راجع به ویژگی ها، مشخصات و قیمت تجهیزات دریافت کنید.

منبع : برنا نیوز