سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با اجاق گاز صنعتی

اجاق گاز صنعتی

اجاق گاز صنعتی یکی از تجهیزات پخت غذا است که وجود آن در آشپزخانه های صنعتی بسیار مهم و ضروری میباشد. اجاق گاز صنعتی برای استفاده در تمام مکانهای بزرگ و کوچک برای تهیه انواع دسرها، غذاها، خورشت ها و میان وعده ها مورد استفاده قرار میگیرد. اجاق گاز سرعت پخت و پز را افزایش می دهد و در عین حال در رعایت کردن بهداشت غذا و محیط بسیار به آشپزها کمک می کند و کار آنها را راحت تر میکند. آشپزها از اجاق ها برای پخت و پز، سرخ کردن و گرم کردن غذاها استفاده می کنند. اجاق گازهای صنعتی مرغوب و درجه یک از جنس استیل هستند ، انتخاب و خرید آنها اصولا با توجه به نیاز مکان و سفارش کارفرما است.

 

انواع اجاق گاز های صنعتی

 

اجاق گاز فردار

 

اجاق گاز صنعتی فردار بسیار زیبا و مقاوم است و در آشپزخانه های صنعتی و فست فودها برای پخت خوراک، خورشت، ته چین، پیتزا، لازانیا و دم کردن برنج و استفاده های بسیار متنوعی دارد. یکی از ویژگی های این اجاق گاز در بخش فر است که یک بخش جداگانه برای نگهداری یا گرم نگه داشتن برنج طراحی شده است. اجاق گازهای صنعتی فردار نگین طبخ خاورمیانه کاملا دو جداره هستند و جداره اول آنها کاملا از جنس استنلس استیل است و چدن های آن کاملا درجه یک و نسبت به هم دارای فاصله های استاندارد هستند که مزایای بسیاری در هنگام استفاد و کار با آن دارد. اجاق گازهای صنعتی فردار نگین طبخ خاورمیانه در تعداد شعله  2 ، 4 و 6 شعله موجود هستند و از دیگر ویژگی های آن بخش فر است که با پشم شیشه فشرده عایق بندی شده است.

 

اجاق گاز بدون فر

اجاق گاز های صنعتی بدون فر از تجهیزات بسیار کاربردی برای آشپزخانه هایی هستند که فضای محدودی دارند . این اجاق گاز عرض بسیار کمی دارد و بسیار باریک است. برای پخت انواع برنج و خورشت در هتل ها، رستوران ها، فست فودها و غیره استفاده می شود. اجاق گاز صنعتی بدون فر دارای 5 مدل 2 ، 3 ، 4 ، 5 و 6 شعله است . این اجاق گاز دارای یک کشو است که برای نگه داری وسایل ضروری و آشپزی مثل روغن و کفگیر و غیره بکار برده میشود. جنس اجاق گاز صنعتی بدون فر نگین طبخ خاورمیانه تمام استیل است و مشغل های آن از چدن مقاوم به حرارات هستند که با استفاده مداوم و زیاد، دچار هیچگونه آسیب و مشکل نمی شوند. در هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه اجاق گاز صنعتی بدون فر در هر سایز و ابعادی قابل سفارش است.

 

اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی برای پخت انواع برنج، خورشت، خوراک، دسر، میان وعده و غیره در محیط های کوچک بمورد استفاده قرار میگیرد. اجاق گاز رومیزی، غیر خطی است و در 3 نوع 2 ، 4 و 6 شعله موجود است. جنس بدنه این اجاق گاز رومیزی تمام استیل است و 4 ولوم مجزا برای تنظیم شعله های گاز دارد. در هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه اجاق گاز صنعتی بدون فر در هر سایز و ابعادی بر اساس نیاز و محیط کاری قابل سفارش است.

 

اجاق گاز خطی

اجاق گاز خطی در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها کاربرد دارد و با گاز شهری و کپسول گاز کار می کند. رویه اجاق گاز خطی نگین طبخ خاورمیانه از جنس استیل خشدار با ضخامت 1 میلی متر است. این اجاق گاز در مدل های زیر موجود است.

 

  • 2 شعله (90 در 50 در 90 سانتی متر)
  • 3 شعله (90 در 50 در 135 سانتی متر)
  • 4 شعله (90 در 50 در 180 سانتی متر)
  • 5 شعله (90 در 50 در 225 سانتی متر)
  • 6 شعله (90 در 50 در 260 سانتی متر)

اجاق گاز تک شعله

اجاق گاز تک شعله که به آن اجاق گاز زمینی یا اجاق کابینتی هم گفته میشود بیشتر برای پخت برنج استفاده می شود که دیگ ها و ظروف بزرگ را روی آن قرار می دهند. رویه اجاق گاز تک شعله و تمام لوله کشی های آن از جنس استنلس استیل 304 است. این اجاق گاز در 6 مدل  تولید میشود که عبارتند از:

 

  • 2 ردیفه ساده
  • 2 ردیفه کوره دار
  • 3 ردیفه ساده
  • 3 ردیفه کوره دار
  • 4 ردیفه ساده
  • 4 ردیفه کوره دار
  • اجاق گاز 2 شعله

این اجاق گازها به دلیل اینکه کمترین فضای ممکن را اشغال میکنند برای رستوران ها و محیط های کوچک بسیار مناسب هستند. اجاق گاز صنعتی 2 شعله ، 2 شعله با فاصله استاندارد از هم دارد و هم در مدل فردار و هم بدون فر طراحی و تولید میشود. تمام اجاق گازهای 2 شعله نگین طبخ خاورمیانه خطی هستند و از جنس تمام استیل می باشند.

 

اجاق گاز 3 شعله

اجاق گاز سه شعله کوچک است و در رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی، تالارهای پذیرایی، هتل ها و کترینگ ها بکار برده میشود. به وسیله این اجاق گاز صنعتی میتوانید همزمان هم برنج و هم خورشت را طبخ کنید. جنس رویه این اجاق گاز از استیل است و جنس شعله های آن از چدن لعاب دار است. این اجاق گازها هم با گاز شهری و هم با کپسول گاز کار می کنند.

 

اجاق گاز 4 شعله

از دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی اجاق گاز چهار شعله  است که در برای تکامل صنعت پخت و پز طراحی و تولید شده است. این اجاق گاز  هم به شکل فردار و بدون فر طراحی و تولید میشود و با گاز شهری و گاز مایع کار می کند. جنس رویه، پایه ها و کلاف دور این اجاقها تمام استیل است و شعله های آن از جنس چدن هستند.

 

مزایای اجاق گازهای صنعتی

  • جنس اجاق از استیل 304 خشدار و روکشدار
  • جنس رویه اجاق پروفیل استیل
  • ضد زنگ و ضد ضربه
  • شعله ها دارای قطع کن اتوماتیک
  • با کیفیت و ایمن
  • شست و شو و نظافت آسان
  • مقاومت بالا در برابر حرارت زیاد و رطوبت
  • شیرها دارای فشار قوی و استاندارد
  • قابلیت کار با گاز شهری و هم با گاز کپسولی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و قیمت اجاق گاز صنعتی بر روی اینجا کلیک نمایید

منبع نگین طبخ


منهول پلی اتیلن چیست؟

منهول چیست؟ | آدم رو چیست؟

منهول، آدم رو یا گودال دسترسی، محفظه دسترسی، محفظه نگه داری، محفظه بازرسی تونلی برای دسترسی به تاسیسات زیر زمینی می باشد و یک فرد باید بتواند به راحتی از داخل آن عبور کرده و به زیر زمین وارد شد،  از این جهت به آن آدم رو گفته می شود و برای این امر باید حداقل قطر منهول 500 میلیمتر باشد. منهول در واقع یک شبکه است که برای اتصال خطوط لوله به یکدیگر طراحی و ساخته شده است. منهول فاضلاب برای اتصال خط لوله های زیرزمینی فاضلاب و همچنین اتصال چندین شبکه فاضلاب به یکدیگر بکار برده می شود. منهول پلی اتیلن یکی از پر کاربردترین نوع های منهول فاضلاب است. از نظر ابعاد حداقل سایز منهول باید 500 میلیمتر باشد تا براحتی افراد بتوانند از داخل آن عبور کنند و به زیر زمین وارد شوند. منهول نقش بسیار مهمی در هدایت فاضلاب و سیالات در مسیر لوله ها دارد و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات و ماشین آلات ساخت، پیشرفت های بسیار زیادی در طراحی و ساخت تجهیزات مانند منهول به وجود آمده است. کاربرد های دیگر منهول می تواند برای قابل دسترسی نمودن فاضلاب های طولانی، دسترسی به مسیرهای کابل کشی، دسترسی به مسیرهای لوله کشی (مخابرات، برق،فیبر نوری، گاز)، قرار دادن شیر قطع کن در مسیر انواع سیالات و … می باشد.

 

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی و ساخت منهول یا آدم رو حاصل شده در ارتباط با متریال ساخت این سازه می باشد. امروزه در ساخت منهول از مواد پلیمری پلی اتیلن استفاده می شود و منهولی که از مواد پلی اتیلنی ساخته می شود در انواع پروژه های فاضلابی بسیار پر استفاده است، چرا که شبکه فاضلاب را آب بندی کامل می نماید. 

 

پایپ صنعت خاورمیانه از بزرگترین تولید کنندگان منهول پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه می باشد. در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن های 02122347389 و 09129546702 تماس حاصل نمایید.

 

منهول یک تونل است که می تواند از جنس آجر، بتن، پلی اتیلن تک جداره، پلی اتیلن دو جداره و پلاستیک باشد.  امروزه به دلیل مزایای بسیار زیادی که منهول پلی اتیلن دارد در اکثر موارد کارفرمایان و پیمانکاران پروژه ها از منهول های پلی اتیلنی استفاده می کنند. منهول پلی اتیلن دارای مزایایی همچون عمر طولانی، سرعت نصب بالا، سبکی وزن، استحکام و مقاومت بالا نسبت به سایر متریال ها می باشد و امروزه از نظر اقتصادی استفاده از منهول پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه می باشد. منهول کانالی است که برای دسترسی افراد به تاسسات زیر زمینی نصب می شود و این دسترسی می تواند برای مواردی مانند بررسی، بازگشایی، تعمیرات، نظافت، بازرسی و … مورد نیاز باشد. منهول در تاسیسات و صنعت علاوه بر قابلیت دسترسی به شبکه های زیر زمینی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ذخیره کردن و نگه داری موقت آب باشد. با استفاده از منهول می توان به صورت موقت آب را ذخیره کرد و از عبور آن و تبدیل به سیل جلوگیری نمود. 

 

در شبکه تاسیسات زیر زمینی به طور معمول منهول را در نقاط بخصوصی قرار می دهند که عبارتند از:

 

در هر بخشی که لوله ای از 22 متر طول بیشتر باشد.

در هر بخشی از تاسیسات و شبکه زیر زمینی که یک شاخه تخلیه به یک لوله زهکشی اصلی پیوند داده شده باشد.

 در هر بخشی از شبکه زیر زمینی که لوله فاضلاب یا تخلیه راویه افقی را بیشتر از 30 درجه تغییر داده باشد. 

انواع منهول

منهول کامپوریت یا فایبرگلاس

در ساخت منهول فاضلاب می توان از لوله های GRP و فایبرگلاس هم استفاده کرد که به آنها منهول فایبرگلاس گفته می شود. این نوع سازه نسبت به نوع پلی اتیلنی خود دارای قیمت بالاتری(3 برابر بیش تر از منهول پلی اتیلن تک جداره و دو برابر بیشتر از منهول پلی اتیلن دو جداره) است. منهول فایبرگلاس معمولا از پیش ساخته هستند و در بیشتر موارد به دلیل یکسان بودن کاربرد منهول پلی اتیلن و فایبرگلاس خریداران معمولا به سراغ مدل پلی اتیلنی می روند و حدود 20 درصد از کارفرمایان به دنبال خرید منهول کامپوزیت می باشند. دلیل این تقاضا عدم داشتن اطلاعات مناسب و کافی درباره منهولهای پلی اتیلنی و مزایای آن می باشد.

 

منهول پلی اتیلن

این مدل یکی از پر کاربردترین نوع منهول آدم رو سیستم فاضلاب است و در مدل های تک جداره، دو جداره با روش های روتاری و اکستروژن به صورت استوانه ای عمودی یا افقی ساخته می شود. دارای ابعاد و ارتفاع های مختلفی(معمولا 50 سانت الی 13 متر) است و کارخانه پایپ صنعت خارومیانه در تمامی ابعادی که توسط پیمانکاران و کارفرمایان گرامی سفارش داده می شود امکان ساخت بهترین و با کیفیت ترین منهول ها با ضمانت بسیار عالی را دارد. 

 

منهول بتنی

منهول های بتنی نوع قدیمی تری از این سازه که در گذشته جایگرین مدل آجری شده بود و برای اتصال شبکه های مختلف و خطوط لوله به کاربرده می شود. این مدل به دلیل مزایای بهتری که نسبت به مدل آجری داشت به سرعت محبوب شد و امروزه بیشتر از 70 درصد منهولهای کشور را نوع بتنی تشکیل داده اند. منهول بتنی به دلیل هزینه پایین در برخی موارد هنوز هم کاربرد دارد و در دو نوع استوانه ای و مربعی طراحی و ساخته می شود. منهول های بتنی دارای معایبی همچون آب بندی نا مناسب و زبری بالا و مقاومت پایین در مقابل مواد شیمیایی خورنده می باشد و دارای استحگام بسیار پایینی در برابر حواد طبیعی مانند زلزله می باشد.

 

منهول آجری 

منهول های آجری از سنتی ترین نوع ها هستند و در گذشته از منهول آجری استفاده شده است. منهول آجری دارای معیب فراوانی بود که برخی از آنها عبارتند از:

  • نشست در محل اتصال
  • استحکام بسیار پایین
  • در برابر زلزله بسیار شکننده
  • حداکثر ارتفاع قابل ساخت 3 متر
  • مقاومت بسیار پایین در برابر مواد شیمیایی خورنده
  • دارای زبری بسیار زیاد و چسپیدن مواد معلق به کف و دیواره
  • نشست در محل اتصالنشست دیواره ها
  • و …

 

 

منهول پلی اتیلن به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد، برای کارفرمایان انواع پروژه ها مورد توجه بسیار ویژه ای قرار دارد. در گذشته از منهولهای بتنی و آجری استفاده می شد که معایب بسیار زیادی داشتند و با ساخت منهولهایی از جنس پلی اتیلن و با مزایای بی نظیری مانند عمر طولانی، نصب آسان، مقاومت بالا در برابر انواع PH ها و … استفاده از آن روز به روز افزوده شد.

 

پایپ صنعت خارومیانه با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا و استاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد پلی اتیلنی و همچنین بکارگیری کادری متخصص و مجرب ، با افتخار بسیاری از تولیدات کشور را در صنایع مختلفی نظیر پروشیمی، نفت، گاز، نیروگاه ها، خطوط انتقال شهری و … به خود اختصاص داده است. تجهیزات ساخته شده توسط گروه صنعتی پایپ صنعت، از بهترین و با کیفیت ترین محصولات در داخل کشور می باشند.

 

مزایای منهول پلی اتیلن

این سازه که به آن آدم رو هم گفته می شود با روش های مختلفی تولید می شود ولی به صورت کلی به منهول پلی اتیلن تک جداره و منهول پلی اتیلن دو جداره دسته بتدی می شود. بدنه آن می تواند   کورتیوب، اسپیرال، کورلستیوب و یا کاروگیت ساخته شود. و دارای بخش های مختلفی است. از مهترین قیمت های این سازه می توان عدسی های کف و عدسی فوقانی را نام برد. این سازه همچنین می تواند با پله دسترسی که در داخل آن تعبیه می شود ساخته شود. 

  • دارای وزن بسیار کمی است.
  • استحکام بسیار بالایی دارد.
  • در برابر خوردنده های شیمیایی مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • دارای زبری بسیار کمی است و در نتیجه مواد معلق درون سیالات به دیواره های لوله چسپیده نمیشوند.
  • نصب آن پیچیده نیست و به سرعت نصب می شود.
  • دارای طول عمر بسیار بالایی است.
  • مقاومت در برابر زلزله و حوادث طبیعی
  • قابلیت حمل بسیار آسان به دلیل وزن پایین
  • کاهش حمل و نقل هزینه های اضافی به دلیل وزن سبک
  • کاهش افت فشار
  • کاهش اصطکاک
  • کوتاه بودن مدت زمان تولید

نحوه ساخت آدم رو پلی اتیلن

آدم رو یا منهول پلی اتیلن به دو نوع دستی و قالبی ساخته می شود. در مدلی که به روش دستی ساخته می شود، نجوه ساخت با کمک لوله های اسپیرال کاروگیت می باشد و ابعاد و ارتفاع آدم رو پلی اتیلنی که به روش دستی ساخته می شود طبق سفارش کارفرمایان با هر سایزی قابل طراحی و ساخت می باشد. تمامی اتصالاتی که برای نصب آدم رو پلی اتیلن پیش ساخته دستی مورد نیاز است در مکانی که تولید می شود بر روی آن تعبیه خواهد شد. ساخت آدم رو به وسیله قالب با تزریق مواد اولیه در داخل قالب ساخته می شود و این نوع با توجه به داشتن قیمت بسیار مناسب و سرعت ساخت بالاتر در میان پیمانکاران از محبوبیت بالاتری برخوردار است. 

 

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد آدم رو پلی اتیلن در نوع تک جداره و دو جداره طراحی و ساخته می شود. حال اینکه کدامیک از این دو نوع دارای کیفیت بیشتری می باشد همواره مورد پرسش قرار گرفته است، در اینجا باید بگوییم که آدم رو پلی اتیلن تک جداره با آدم رو پلی اتیلن دو جداره از نظر کیفیت هیچ تفاوتی ندارند ولی نوع دو جداره آن به دلیل مقاومت بالاتری که دارد و همچنین عدم نیاز به کمپکت خاک اطراف و بتن ریزی از محبوبیت بالاتری برخوردار می باشد.  این نوع در برابر فشار های وارد شده از اطراف و از سمت خاک مقاومت مکانیکی بسیار بالایی دارد و سعی می کنیم در ادامه به تشریح کامل منهولهای کاروگیت بپردازیم.

 

مشخصات فنی منهول پلی اتیلن دو جداره یا منهول کاروگیت

  • ضخامت دیواره آدم رو کاروگیت با توجه به پارامتر هایی نظیر سایز منهول، ارتفاع آن، کاربرد، آب های زیر زمینی، نوع خاک و … طراحی می شود.
  • آدم رو کاروگیت در درجه حرارت منفی 45 درجه تا مثبت 45 درجه سانتی گراد قابل استفاده است و در صورت نیاز به تغییر با توجه به شرایط خاص، این امر با تغییر مواد اولیه قابل انجام می باشد.
  • مقاومت بسیار بالایی در مقابل انواع سیالات شیمیاییی با هر نوع PH را خواهد داشت.
  • آدم رو پلی اتیلن دو جداره با قطر 600 الی 3000 میلیمتر و همچنین ارتفاع تا 13 متر قابل طراحی و ساخت می باشد.
  • این نوع منهول در جریان های ثقلی بکار برده می شود.
  • تمامی جوش های انجام شده به بدنه منهول پلی اتیلن دو جداره دارای بهترین کیفیت می باشند چرا که کلیه مراحل جوش و آب بندی و انشعابات از استاندارد DVS 2209  پیروی می نماید و با روش اکسترودری جوش ها انجام میشود. 

مزایای منهول پلی اتیلن 

  • بعد از به پایان رسیدن نصب و راه اندازی منهول پلی اتیلن، اگر نیاز به بیشتر شدن طول منهول داشته باشید این کار به راحتی قابل انجام خواهد بود.
  • به دلیل بدنه صاف منهول پلی اتیلن در تمامی مناطق قابل استفاده می باشد.
  • برای نصب و کارگذاری آدم رو پلی اتیلن نیازی به ماشین آلات سنگین نمی باشد در حالی که برای نصب آدم رو بتنی نیاز به استفاده از ماشین آلات سنگین می باشد.
  • بیشتر هزینه ها در نصب آدم رو پلی اتیلن بسیار کمتر است.
  • به دلیل مقاومت بالای منهول پلی اتیلن در برابر انواع مواد شیمیایی و حلال ها، این مواد تاثیری بر بدنه نداشته و امکان نشت به هیچ عنوان وجود ندارد، در حالی که در آدم رو های بتنی این مزیت وجود ندارد.
  • منهول پلی اتیلن  در تمامی محیط ها طول عمر بسیار بالایی دارد و دچار آسیب و پوسیدگی نخواهد شد.
  • بدنه منهول پلی اتیلن به صورت کاملا استاندارد و ایمنی آب بندی می شود و به هیچ عنوان هیچ ماده ای از خارج و یا خود بدنه به داخل آن نفوذ نمی کند.
  • منهول های پلی اتیلن به سرعت طراحی و ساخته می شوند در حالی که برای مدل های بتنی زمان زیادی صرف طراحی و ساخت می شود.

معایب منهول پلی اتیلن

  • از بزرگترین معایب منهول های پلی اتیلن عدم مقاومت و استحکام در برابر آتش سوزی می باشد. این متریال علاوه بر اینکه مقاومتی در برابر آتش سوزی ندارد به افزایش حجم آتش سوزی نیز کمک می نماید. ولی به دلیل نصب منهول های پلی اتیلن در زیر زمین و داشتن کمترین احتمال آتش سوزی در تاسیسات زیر زمینی این عیب و ایراد مشکل و نگرانی زیادی برای خریداران ایجاد نمی کند.
  • از معایب دیگر منهول پلی اتیلن نقطه دفرمگی می باشد. نقطه دفرمگی به معنی دمایی است که موجب دفرمه شدن پلی اتیلن می شود. زمانی که دمای مایعی که در داخل منهول پلی اتیلن قرار دارد به بالا تر از 68 درجه سانتیگراد برسد، دچار دفرمگی می شود.
  • زمانی که منهول تک جداره دچار ترک خوردگی به هر دلیلی شود، ترک به سرعت پخش می شود و این از دیگر معایب پلی اتیلن البته تک جداره می باشد و در منهول پلی اتلین دو جداره یا کاروگیت این ایراد وجود ندارد.
  • از دیگر معایب منهول پلی اتیلن عدم تحمل فشار داخل سیستم و شبکه فاضلاب است و برای این مواقع بخصوص استفاده به عنوان ایستگاه پمپاژ آب باید از منهول های کامپوزیت استفاده شود. 

منبع : وبسایت پایپ صنعت


مخزن اسید چیست و در چه صنایعی کاربرد دارد؟

مخزن اسید چیست؟

مخزن اسید یک محفظه(تانکر یا منبع) ایمن با حجم بالا و ضد اسید است که برای نگه داری و حمل مواد اسیدی و قلیایی مورد استفاده قرار می گیرد. مخازن اسید به دلیل طراحی و ساخت با متریال ویژه ( استیل، پروپلین، پلی اتیلن، کاموپزیت، پلاتین و …) و خاص دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر این ماده شیمیایی که دارای ‌‌ph  بسیار بالایی است می باشد. مخازن اسید در صنایع بسیار زیادی کاربرد دارند.

 

اولین فاکتور در طراحی و ساخت مخازن اسید این است که خود مخزن دچار آسیب و نشود و دومین فاکتور حفظ کامل خواص شیمیایی مواد اسیدی درون مخزن می باشد. 

 

یکی از پر کاربردترین انواع مخازن اسید پایپ صنعت خاورمیانه، مخزن استیل سولفوریک است. اسید سولفوریک یکی از پر کاربرد ترین نوع اسید ها در صنایعی همچون کشاورزی است و حمل و نگه داری این سیال اسیدی خطرناک است و از حساسیت بالایی برخوردار است.

 

شرکت پایپ صنعتی خاورمیانه بعنوان با تجربه ترین هلدینگ صنعتی در ساخت مخزن نگهداری و حمل انواع اسید، آمادگی خود را برای ساخت مخازن ذخیره و نگهداری اسید  اعلام می نماید. متقاضیان و کارفرمایان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات مشاوره رایگان با شماره تلفن 09129546702 تماس حاصل فرمایند.

 

کاربرد مخزن اسید

مخازن اسید بدون توجه به نوع متریال و نوع اسید نگه دارنده در صنایع بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرد که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین صنایعی که در آنها مخزن اسید پرکاربرد است اشاره می کنیم.

 

  • صنایع حمل و نقل مواد خورنده مانند اسید ها و بازها
  • نیروگاه های برق
  • حفاری چاههای نفت
  • صنایع آبکاری فلزات
  • صنایع باتری سازی
  • صنایع رنگ رزی
  • صنایع مس و معادن
  • صنایع نساجی
  • پالایشگاه ها
  • صنایع نفتی
  • داروسازی
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع تولید کودهای شیمیایی
  • صنایع تولید مواد شیمیایی
  • و …

انواع مخازن اسید با توجه به متریال ساخت

مخازن اسید با توجه با پارامترهای مختلفی دسته بندی می شوند، در ادامه تک تک دسته بندی های مخزن اسید را بررسی کرده و به معرفی ویژگی ها و کاربردهای هرکدام از مخازن اسید می پردازیم.

 

مخزن استیل پلی پروپلین

پلی پروپلین  دارای چگالی پایین است و در برابر مواد شیمیایی اسیدی و بازی بسیار مقاوم می باشد. قیمت پروپلین پایین است و دارای مقاومت الکتریکی و شیمیایی خوبی است و برای ساخت مخازن اسیدی بسیار مناسب می باشد. این متریال دارای استحکام و مقاومت بالایی است، با مواد اسیدی واکنشی نشان نمی دهد. تمامی انواع اسیدها و با چگالی و غلظت گوناگون را به وسیله مخزن پروپلین میتوان نگه داری و یا در صورت نیاز حمل و جابه جا نمود. مخازن اسیدی که از پروپلین ساخته می شوند با مقاومت بسیار بالایی که در دماهای مختلف دارند گزینه بسیار مناسبی برای مواد اسیدی هستند که نیاز به جابه جایی دارند.

 

مخزن اسید پلی اتیلن دو جداره

از بارزترین ویژگی های پلی اتیلن دو جداره، مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش و مقاومت بسیار بالا در تماس با مواد اسیدی و بازی می باشد. از مزیت های این مخزن دو جداره بودن آنها است که در صورت خرابی و آسیب در جداره اول جداره دوم آسیبی نخواهد دید و مخزن کار نگه داری خود را بدون مشکل ادامه خواهد داد. مخازن پلی اتیلن دوجداره با توجه به ظرفیت و ابعاد قابل تولید به صورت عمودی و افقی خواهند بود. از مزایای مخازن اسید پلی اتیلن دو جداره تزریق و تخلیه آسان تر نسبت به سایر مخازن اسید می باشد و همچنین امکان نگه داری ظرفیت دو برابری مواد اسیدی در داخل خود را نسبت به سایر مخازن اسید خواهند داشت.

 

مخزن اسید استیل

مخازن اسیدی که از جنس استیل می باشند برای نگه داری تمامی اسید ها و بازها مورد استفاده قرار میگیرند و دارای مقاومت، استحکام، پایداری و طول عمر بسیار بالایی می باشند. مخازن اسید استیل در برابر تمامی ضربات، پارگی ها، ترک ها، فرورفتگی ها و … مقاوم اند و برای شما تا سالهای بسیار زیادی به صورت کاملا بهینه و کارآمد، کار خواهند کرد. در صورت تمایل می توانید برای بالا بردن کارایی و مقاومت مخازن اسید استیل ، آنها را به صورت چند جداره و یا به صورت پایه دار و بالا تر از زمین سفارشی سازی نمایید تا بازدهی بیشتری برایتان داشته باشد. این نوع مخزن های اسید دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر مخازن اسید می باشند و گران تر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مخرن اسید استیل بر روی لینک کلیک نمایید

 

مخزن اسید فایبرگلاس

مخازن اسیدی که از جنس فایبر گلاس ساخته می شوند برای نگه داری و حمل مواد اسیدی که دارای غلظت کمتر از هشتاد در صد هستند، مورد استفاده قرار میگیرد و برای مواد اسیدی با غلظت بالاتر مناسب نمی باشد.  مخزن اسید فایبر گلاس برای نگه داری مواد اسیدی ملایم با غلظت پایین بهترین گزینه است  و توصیه می شود از این مخزن استفاده شود.

 

مخزن اسید کربن استیل

برای نگه داری مواد اسیدی با غلظت های بالا تا حد 93 درصد ، مخازن اسید کربن استیل بسیار مناسب هستند و در ظرفیت هایی مانند 10،000 گالن به بالا را می توان در آنها نگه داری نمود. مخازن اسید کربن استیل به هیچ عنوان با مواد اسیدی با غلظت بالا واکنشی نشان نمی دهند و درچار هیچگونه پوسیدگی و خوردگی نخواهند شد. یکی از بهترین مخازن برای نگه داری اسید سولفوریک تا 77 درصد، مخزن اسید کربن استیل می باشد.

 

انواع مخزن اسید با توجه به وزن مخصوص اسید

مخزن نگه داری اسید، بر اساس وزن مایعی که در آن‌ نگهداری می‌شود طراحی و تولید می‌شود. برای مثال از مخزنی که برای نگهداری یک نوع  اسید که رتبه وزن مخصوص آن 1.5  است، نباید برای نگه داری اسیدی یا مایعی که دارای وزن مخصوص 1.8 می‌باشد، استفاده شود.

 

به طور کلی وزن مخصوص یک مایع نشان دهننده میزان اختلاف چگالی آن با چگالی آب می باشد. کاری که برای تعیین وزن مخصوص هر مایع باید انجام شود، تقسیم چگالی اسید بر چگالی آب می باشد.

 

به عنوان نمونه و مثال: چگالی اسید سولفوریک معادل 1840 می باشد  و همچنین چگالی آب برابر با 1000 می باشد، وزن مخصوص اسید سولفوریک باتوجه به فرمولی که در بالا ذکر شد برابر با 1.84 می باشد.

 

یکی از مهمترین پارامتر ها در طراحی و ساخت مخزن اسید مطابقت دادن مخزن با وزن مخصوص مایعی است که قرار است در آن قرار داده شود. در ادامه این مطلب جدول هایی را نشان می دهیم که در آن استاندارد های طراحی مخزن اسید باری ذخیره و حمل سه اسید که از متداول ترین اسید ها را بررسی نموده ایم.

 

مخزن اسید سولفوریک

یکی از پر مصرف ترین اسیدها در انواع مختلف صنایع، اسید سولفوریک می باشد. اسید سولفوریک یکی از انواع اسیدهایی است که بسیار خطرناک است و درجه خورندگی بسیار بالایی دارد و با غلظت بسیار بالایی مورد استفاده قرار میگیرد و غلظت اسید سولفوریک یکی از پارامترهایی است که بسیار مهم است و در انتخاب و خرید اسید سولفوریک مورد توجه ویژه ای قرار میگیرد. در انتخاب و خرید مخزن اسید برای اسید سولفوریک دو عامل بسیار مهم وجود دارد که عبارتند از:

 

عامل اول در ارتبط با جنس بدنه مخزن اسید است که باید حتما مخازن پلاستیکی دو لایه استفاده شود. 

عامل دوم در ارتباط با یک موضوع واکنشی است. اسید سولفوریک هنگامی که با آب در تماس باید واکنشی بسیار گرمازا ایجاد می کند که کل مخزن اسید و تمام اتصالات را ممکن است تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور نباید از مخازن پلاستیکی در چنین مواقعی استفاده شود. 

طراحی مخزن اسید سولفوریک

H2SO4 یا اسید سولفوریک مهمترین ماده شیمیایی صنعتی است که درجه خورندگی و بسیار بالایی دارد و در مناطق بسیار زیادی از این مخزن استفاده می شود. فولاد کربن زمانی که با اسید سولفوریک غلیظ تماس داشته باشد دچار خورگی بسیار کم و متوسطی می شود. اگر در طراحی مخزن اسید تمامی استاندارد های لازم بکار برده شود و به صورت مناسبی نگه داری شود ، استفاده کردن از این متریال برای ساخت مخزن اسید سولفوریک در دمای متوسط بسیار به صرفه خواهد بود. ولی لازم به ذکر است که خوردگی هایی که ممکن است ایجاد شود به شکلهای مختلفی رخ می دهد و نتایج فاجعه باری را ایجاد نماید. مخزن های اسید سولفوریکی که به ضکل عمودی ساخته می شوند، طبق استاندارد  API Standard 650 تولید می شونند و مخزن هایی که به صورت افقی هستند طبق استاندارد  ASME  که در ارتباز با دیگ ها و مخز های تحت فشار می باشد.

 

مخزن اسید هیدروکلریدریک 

اسید هیدروکلریدریک از دسته اسید هایی است که دارای قدرت خورندگی بسیار بالایی است و به صورت شفاف می باشد. این اسید برای ساخت و تهیه رنگ ها و همچنین در تهیه کود ها مورد استفاده قرار می گیرد. از صنایع دیگری که از این اسید استفاده می کنند می توان به صنایع نساجی، عکاسی و لاستیک سازی اشاره نمود. در طراحی و ساخت مخزن نگه داری اسید کلریدریک باید به پارامترهای بسیار حساس و مهمی توجه شود، یکی از این پارامتر ها که طراحان باید در نظر داشته باشند، طراحی یک جریان خروجی کاملا استاندارد و مناسب است که باید به شکل ونت باشد. این خروجی برای خارجکردن گازهای تولید شده از این اسید در داخل مخزن است، به دلیل اینکه این گازها می توانند به شدت مخزن را تحت تاثیر قرار داهند.

 

 

مخزن نگه داری و ذخیره اسید نیتریک

یکی از سخت ترین کارها در صنعت طراحی و ساخت مخزن ذخیره و نگه داری اسید نیتریک است. چرا که اسید نیتریک یک اسید کاملا بدون رنگ با با رنگ زرد و قرمز است. از نظر واکنش با آب این اسید هم مانند اسید سولفوریک است و می تواند در اثر این واکنش گرما و حرارت بسیار زیادی را تولید نماید، بنابراین در ساخت مخزن برای نگه داری این اسید نباید از مواد پلاستیکی با گرید 3840 استفاده نمود ، چرا که به این متریال در اثر حرارت بالا آسیب های جبران ناپذیری وارد خواهد شد. 

 

اسید نیتریک برای ساخت نوع های زیادی از مواد منفجره از مواد پایه به شمار می آید بنابراین برای طراحی و ساخت مخزن برای ذخیره و نگه داری و حمل این ماده باید از تخصص بسیار بالا و همچنین تجربه زیادی برخودار بود. 

 

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شده، مخزن های نگه داری مواد و سیالات اسیدی و بازی با توجه به پارمتر ها و فاکتور های مختلفی دسته بندی می شوند. پارمترهای دیگر دسته بندی مخازن اسید وزن، نوع اتصالات و واشر ها میباشد. با توجه به مقاومت و استحکام بالای استیل، پلی اتیلن و پلی پروپیلن در برابر مواد اسیدی و خوردگی ناشی از آنها، صنایع مختلف معمولا از این متریال ها برای ساخت مخازن اسیدی مورد نظر خود استفاده می کنند و همچنین توسط سازندگان توصیه می شوند.

 

به صورت کلی می توان قواعد زیر را برای تعیین متریال مناسب برای ساخت مخازن اسید عنوان نمود.

 

  • اگر سیال اسیدی مورد استفادع دمای پایین تر از 68 درجه سانتی گراد داشته باشد معمولا از متریال پلی اتیلن استفاده خواهند شد.
  • اگر سیال اسیدی مورد استفاده دمای بالاتر از 68 تا 108 درجه سانتی گراد داشته باشد معمولا از متریال پلی پروپیلن استفاده خواهد شد.
  • اگر سیال اسیدی مورد استفاده دمای بالاتر از 108 و تا 148  درجه سانتی گراد داشته باشد معمولا از متریال استیل استفاده خواهد شد.
  • اگر سیال اسیدی مورد استفاده دمای بالاتر  148  درجه سانتی گراد داشته باشد معمولا از متریال های گرانتر مانند پلاتین و تیتانیوم استفاده خواهد شد.

قیمت مخزن اسید

مخزن اسید یا مخزن ضد اسید با توجه به پارمترهای مختلفی قیمت گذاری می شود. برخی از مهمترین پارامتر ها ظرفیت مخزن ، درجه اسیدیته سیالی که در مخزن باید نگه داری یا حمل شود، دمای سیال، اتصالات مخزن، دفنی یا غیر دفنی بودن مخزن و افقی یا عمودی بودن مخزن اسید، جنس بدنه مخزن اسید می باشند. 

 

البته برای قیمت گذاری مخزن اسید رتبه بندی خاصی وجود دارد که عبارت است از:

 

پایین ترین قیمت مربوط به مخارنی است که برای نگه داری و یا حمل مواد شیمیایی با جنس بدنه پلی اتیلن است.

رتبه بعدی یا دومین رتبه مربوط به مخزن های با جنس بدنه پروپیلن است.

بالاترین قیمت در تمامی مخازن اسید مربوط به مخزن های با جنس بدنه استیل می باشد.

 

 

از عوامل مهمی که در زمان ارزیابی مخزن های نگه داری و دخیره اسیدها باید به دقت در نظر گرفته شوند می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

 

  • یکی از مهمترین پارامترهای حجم مخزن می باشد.
  • همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد استاندارد های طراحی و همچنین نصب از اهمیت ویژه و حساسی برخوردار می باشند.
  • پارامتر مهم دیگر که قبل از طراحی باید بررسی و ارزیابس شود محلی است که مخزن در آن نصب می شود مانند : ساختمان، آبراه، جاده و …
  • زهکشی.
  • باید بررسی و ارزیابی شود که در آن مکان یا در محدوده آن امکان و خطر وجود مواد شیمیایی و اسیدی دیگر وجود دارد.
  • تنظیمات تخلیه و پر کردن مخزن بسیار مهم می باشد که باید با توجه به پارامترهای دیگری ارزیابی شود.
  • وجود امکان تغذیه مواد اشتباه باید به دقت ارزیابی و بررسی شود.
  • آموزش و نظارت بر کارگران محل از مواردی است که هم در زمان طراحی و هم در زمان ساخت همواره باید نظارت شود.
  • بازرسی و و نگهداری مداوم مخزن که باید به دقت آموزش داده و به صورت دوره های منظم انجام شود.

منبع : پایپ صنعت


جربی گیر صنعتی چیست ؟

چربی گیر صنعتی

چربی گیر یا گریس تراپ یا دگریسر دستگاهی است که در ابتدای خروجی لوله های فاضلاب در مراکزی که فاضلاب چرب تولید می کنند مانند آشپزخانه ها صنعتی، نصب می شود. چربی گیر سرعت خروج فاضلاب را کم کرده و سپس با خنک نمودن آن موجب جدا سازی چربی ها می شود و فاضلاب را از چربی ها تصفیه می کند. چربی گیر ها در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند، از سایز های کوچک طراحی شده برای مصارف خانگی تا سایز های بزرگتر مناسب نصب در مکان های بزرگتر و سرویس دهی بیشتر عرضه می شوند. چربی گیر با نام های تصفیه کننده چربی، دستگاه چربی زدا، جمع کننده چربی رستوران و دستگاه بازیابی روغن فاضلاب شناخته شده هستند. چربی گیر دارای یک سیستم ساده برای به دام انداختن چربی های فاضلاب می باشد. سیستم چربی گیر در واقع یک حوضچه آرامش یا سکون است که در آن چربی ها و ذرات روغن را تعلیق می کند. این دستگاه برای به دام انداختن مواد جامد، گریس ها، چربی ها و … قبل از ورود به سیستم اگوی فاضلاب و چاه های جذبی طراحی و تولید می شود. 

خروجی دستگاه چربی گیر در بالای مخزن آن قرار دارد و زمانی که چربی ها توسط مکانیسم چربی گیر به سطح و به بالای مخزن میرسند، در مجرای مخصوصی که ساخته شده وارد می شوند و به سمت مخزن مخصوص روغن ها جریان پیدا می کنند.

 

این دستگاه زباله های جامد و همچنین چربی ها را از باقی مایعات فاضلابی جدا کرده و به صورت رسوب در می آورد و شرایط این را مهیا می کندکه این رسوب ها به ظرف جداگانه خارجی منتقل شود، در صورت استفاده از سپتیک تانک ها به وسیله سیستم زهکشی به مکان ایستگاه پمپاژ هدایت شود. چربی گیر فاضلاب بعد از تجمیع  کل پساب خروجی از بخش پخت و پز و شستشوی آشپزخانه های صنعتی و قبل از سپتیک تانک بصورت بخشی از سیستم لوله‌کشی و انتقال فاضلاب قرار می گیرد.

 

چربی گیرهای صنعتی معمولا دارای فیلتراسیون جامد هستند. این دستگاه ها که به شکل ظاهری آن مانند یک  جعبه است از جنس بتن، چدن، پلی اتیلن، استیل ضد زنگ، فایبرگلاس ساخته می شود ومکان دقیق نصب آن بین سینک آشپزخانه و سیستم فاضلاب و یا در خارج از ساختمان در بالا یا زیر زمین نصب شود.

 

منبع اصلی تولید چربی فاضلاب در آشپزخانه ها است و از پخت و پز مواد غذایی به وجود می آید. در آشپزخانه های صنعتی انواع مختلفی از چربی های گیاهی و حیوانی از طریق سینک ظرفشویی و یا ماشین ظرفشویی صنعتی وارد فاضلاب می شود. چربی ها نسبت به آب دارای چگالی بالاتری هستند و موجب بروز انسداد در فاضلاب شهری شوند. برای جلوگیری از گرفتگی و اسنداد در شبکه فاضلاب شهری مراکزی که روزانه حجم بالایی از چربی ها را وارد فاضلاب می کنند، باید از دستگاه چربی گیر یا چربی زدای فاضلاب استفاده نمایند. ذرات چربی دارای چگالی بالاتری نسبت به آب هستند و ساختار پیچیده ای دارند و به همین دلیل در لوله های شبکه فاضلاب شهری به سختی حرکت می کنند و تمایل به چسپیدن به دیوراه های لوله های دارند و در صورتی که از ورود آنها جلوگیری نشود، در لوله ها تجمع می کنند و مشکلاتی نظیر بوی نامطبوع و بسیار بد، انسداد لوله ها و جلوگیری از انتقال فاضلاب در لوله ها را به همراه خواهند داشت. برای جلوگیری از چنین مشکلات و معضلاتی تمامی مراکز که تولید کننده چربی فاضلاب می باشند ملزم به استفاده از این تجهیزات برای جلوگیری از ورود چربی ها به فاضلاب شهری می باشند. 

 

دستگاه های چربی گیر با کاهش عبور جریان فاضلاب و ایجاد یک محل آرام برای فاضلاب به راحتی با سیستمی که دارند موجب جداسازی ذرات چربی و روغن از فاضلاب می شوند و فاضلاب خارج شده از این دستگاه عاری از هر گونه چربی می باشد. با استفاده از دستگاه چربیگیر فاضلاب در آشپزخانه های صنعتی رستوران ها، هتل ها، فست فود ها و تمام مراکز تهیه و تولید مواد غذایی، می توان تا حد بسیار زیادی هزینه های مربوط به تصفیه فاضلاب شهری را کاهش داد، راندمان تصفیه خانه های شهری را افزایش داد و از مسدود شدن و گرفتگی شبکه فاضلابهای شهری جلوگیری نمود.

 

پایپ صنعت خاورمیانه به عنوان یکی از پیشروان تولید انواع سیستم های تصفیه فاضلاب برای تمامی پروژه ها در خدمت کارفرمایان عزیز می باشد و برای تمامی خدمات اعم از مشاوره ، تولید و نصب این سیستم اعلام آمادگی می نماید.

بمنظور استعلام دقیق قیمت این دستگاه ها با همکاران ما در شرکت پایپ صنعت خاورمیانه با شماره تماس  09129546702  بعنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های تخصصی آب و فاضلاب کشور تماس حاصل نمایید.

یکی از پر کاربردترین مکانهایی که نیازمند دستگاه چربی گیر هستند، تمامی مراکزی است که دارای آشپزخانه های صنعتی هستند و در آن روزانه پخت و پز بالایی انجام می شود. مراکزی مانند رستوران ها، هتل ها، فست فود ها، تالارها، بیمارستانها و … می باشد. در آشپزخانه های صنعتی روزانه مقدار بسیار زیادی مواد غذایی پخته می شود و حجم زیادی از ظروف کثیف و چرب شستشو می شود و حجم بالایی از چربی ها و ذرات روغن وارد فاضلاب می شود. این چربی دارای ساختار مولکولی بسیار سختی هستند و به راحتی قابل تجزیه نیستند و وصل فاضلاب رستوران و آشپزخانه های صنعتی بدون چربی گیر به شبکه فاضلاب غیر ممکن است. این کار هم موجب آلودگی محیط زیست و هم باعث گرفتگی فاضلاب خواهد شد.

 

در آشپزخانه های صنعتی رستوران ها و سایر مکانهایی که روزانه غذاهایی در حجم های زیاد سرو می کنند و دارای آشپزخانه های صنعتی هستند برای جداسازی چربی ها و ذرات روغن از چربی گیر رستوران استفاده می شود. سیستم چربی گیر رستوران بر منبای شناور کردن ذرات سبک وزن چربی بر روی آب و همزمان با خنک کردن فاضلاب خارج شده از رستوران می باشد.

 

فاضلاب آشپزخانه صنعتی و رستوران ها بعد از ورود به لوله بلافاصله از سبد آشغالگیر پلی اتیلنی یا از جنس فایبرگلاس عبور داده می شود و به کمک این سبد تمام مواد درشت از فاضلاب جدا می شود. این فاضلاب با سرعت کمی از عبور داده می شود که سرعت  این جریان حداکثر چیزی حدود 50 گالن در دقیقه می باشد. در این میان چربی ها و روغن ها به دلیل داشتن چگالی کمتر و وزن سبک بر روی سطح چربیگیر رستوران می آیند. سپس از بین پکینگ ها فاضلاب تصفیه شده و عبور  داده می شود و فاضلاب عاری از چربی ها و روغن ها از دستگاه خارج می شود. 

 

چربی ها و ذرات روغن که دارای چگالی کمتر و وزن سبکی هستند و به سطح دستگاه چربی زدا می آیند و به سادگی قابلیت جدا شدن از فاضلاب را خواهند داشت و در فاصله های زمانی مشخص و منظم می توان این چربی های حمع شده در سیستم چربی گیر رستوران را تخلیه کرد. سیستم چربیگیر رستوران قابلیت این را دارد که میزان بسیار زیادی از مواد و ذرات معلق را به صورت ته نشین سازی از فاضلاب جدا نماید. چربی و روغن ها دارای مصرف بالا و خاصی در تمامی صنایع هستند و به وسیله دستگاه چربیگیر می توان آن را برای بازیابی و بازیافت مجدد استفاده کرد.

 

راهنمای خرید چربی گیر

برای افرادی که قصد خرید دستگاه چربی گیر برای آشپزخانه و رستوران خود را دارند، بسیار لازم و ضروری است که نسبت به موارد زیر آگاهی کامل را داشته باشند و آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهند

 

  • اولین مورد مهم آشنایی و اطلاع کامل از نحوه عملکرد چربی گیر و آشنایی با مکانیزم آن می باشد.
  • سپس لازم است که آشنایی کاملی با انواع دستگاههای چربی گیر فاضلاب داشته باشند.
  • پارامتر مهم دیگر برای خرید چربی گیر صنعتی رستوران و فاضلاب یادگیری نحوه محاسبه ظرفیت چربی گیر می باشد.
  • نکته مهم دیگر آشنایی کامل از ابعاد و اندازه های چربی گیر است تا در زمان خرید بتوانید ابعاد مناسب را برای مکان مورد نظر خود انتخاب نمایید.
  • باید سایز و جنس لوله های خروجی آشپزخانه خود را به لوله های شهری و اگوی شهری به صورت دقیق بدانید. لازم است این اعداد را به تولید کنید اعلام نمایید تا دستگاهی با کمترین اتصالات را به شما تحویل دهد.
  • مورد مهم دیگر برای کسانی که قصد خرید چربی گیر را دارند، آشنایی با نحوه نصب و راه اندازی چربی گیر و مراحل نظافت و تمیز کاری و نگهداری ، برداشتن چربی ها از مخزن، زمان تعویض فیلتر ها، تمیز کردن سبد آشغال گیر و … لازم و ضروری است.
  • اگاهی از قیمت روز انواع دستگاههای چربی گیر یکی دیگر از نکات مهم برای خرید این دستگاه است.

گروه صنعتی پایپ صنعت خاورمیانه آماده پاسخ گویی شبانه روزی در زمینه اعلام قیمت روز انواع دستگاههای چربی گیر رستوران و چربی گیر فاضلاب می باشند و همچنین کارشناسان پایپ صنعت همواره برای افرادی که قصد خرید چربی گیر را دارند و نیاز به خدمات مشاوره و راهنمایی رایگان دارند همواره آماده پاسخ گویی می باشند.

روش های معمول چربیگیری

با توجه به اهمیت بالایی که در جلوگیری ورود چربی ها به شبکه فاضلاب از سمت مبدا تولید چربی وجود دارد، دستگاههای مختلف و همچنین روش های متنوعی برای زدایش چربی از فاضلاب به وجود آمده است. اکنون برای زدودن چربی ها از فاضلاب از روش های زیر استفاده می شود.

 

  • چربی گیر ثقلی: سیستم چربی گیر ثقلی بر اساس نسبت وزن چربی و آب طراحی شده اند و کار می کنند. چربی زدای ثقلی دارای سیستم پیچیده این نیست و برای استفاده از این مدل نیاز به صرف هزینه کمتری می باشد.  این مدل مقرون به صرفه است و در بیشتر موارد از این مدل برای زدایش چربی استفاده می شود.
  • چربی گیر فیزیکی و شیمیایی: در این مدل چربی زدا، جداسازی ذرات چربی از فاضلاب دارای چندین مرحله می باشد. در اولین مرحله فاضلاب در سکون قرار داده می شود. سپس فاضلاب خنک می شود و در مرحله پایانی مواد شیمیایی تزریق می شود و یا با حباب سازی، چربی ها جداسازی می شود.

عوامل موثر در ظرفیت چربیگیر فاضلاب آشپزخانه صنعتی

چربی گیر فاضلاب انواع مختلفی دارد و هر دستگاه، ظرفیت مشخصی دارد که بر اساس عوامل و فاکتور های مختلفی انتخاب می شود. به صورت کلی ظرفیت دستگاه چربی زدای فاضلاب بر اساس عامل های زیر وابسته است:

 

  • میزان چربی تولید شده در مزکز تولید مواد غذایی
  • نوع مواد غذایی که در محل تولید می شود.
  • میزان سرو مواد غذایی به صورت روزانه
  • محل نصب دستگاه
  • مواد استفاده شده در ساخت چربی گیر
  • رزین پلی استر غیراشباع (NEOXIL 188 polyester)
  • الیاف فایبرگلس (Binder with powder)
  • ژلکت (POLIGEL 213)
  • موادرنگی (RAL COLORS)
  • ژلکت (polygel)

چربی گیر فاضلاب

چربی گیر فاضلاب ، در واقع یک حوضچه است که با جنسی از استیل، پلی اتیلن، فایبرگلاس و … طراحی و ساخته می شود و وظیفه آن جداسازی چربی های خارج شده از سینک و یا دستگاه ماشین ظرفشویی صنعتی می باشد. حوضچه جداسازی ذرات چربی ما بین فاضلاب خارج شده از سینک ظرفشویی و لوله فاضلاب شهری قرار دارد. چربی گیر فاضلاب ذرات چربی، دانه ها درشت مواد غذایی، پوست مرغ و … در عملیات تصفیه فاضلاب به باکتری ها کمک بسیار زیادی می کند.

 

مکان هایی مانند آشپزخانه های صنعتی، بیمارستان ها، خوابگاهها، اداره ها، کارخانه ها، هتلها، شیرینی پزی ها و تمامی مکانها و ارگانهایی که مواد غذایی تهیه و آماده سازی می کند، برای استفاده از روشی کارآمد برای برای جلوگیری از ورود آشغالهای صنعتی و ذرات چربی، گریسها و روغن ها به فاضلاب های شهری به دستگاه چربی گیر نیاز دارند.

 

امروزه به دلیل کارایی بالا و هزینه بسیار کم روش شناورسازی ثقلی، برای حذف چربی ها و روغن ها از فاضلاب، چربی گیر ثقلی مورد استفاده قرار میگیرد. در روش ثقلی به هیچگونه تجهیزات الکترومکانیکالی نیاز نیست. با توجه به وزن کمتر چربی ها نسبت به فاضلاب، بر روی فاضلاب شناور میشوند و برای جداسازی آنها از فاضلاب تنها لازم است یک محیط آرام ایجاد شود.

منبع : پایپ صنعت


کاربرد مخازن فایبر گلاس چیست

فایبرگلاس چیست؟


فایبرگلاس یا Fiber Reinforced Plastic که به اختصار FRP نیز شناخته می‌شود، در دهه 1930 معرفی شد. از آن زمان، فایبرگلاس پس از جنگ جهانی دوم در صنعت هوافضا محبوب شد و به دلیل ترکیب منحصربه‌فردش که هم بسیار بادوام و هم سبک‌وزن بود، مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر این خواص، فایبرگلاس در برابر خوردگی نیز بسیار مقاوم است، به همین دلیل به یک ماده با ارزش برای صنایع فاضلاب تبدیل شده است. امروزه استفاده از فایبرگلاس در ساخت مخزن نیز از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار شده است.
کشاورزی، صنایع تجاری و سازمان‌های دولتی برای ذخیره، انتقال و استفاده از آب، کودها، آفت‌کش‌ها، نمک‌ها و غیره به مخازن وابسته هستند.
اگرچه مخازن ساخته شده از رزین‌های پلاستیکی (مخزن‌های پلی) مدت‌هاست که محبوبیت زیادی داشته‌اند، اما امروزه علاقه به مخازن ساخته شده از فایبرگلاس در حال رشد است. این به این دلیل است که مخزن فایبرگلاس اغلب با دوام‌تر از مخازن پلی هستند و همچنین قابل تعمیر نیز هستند.

در قدم اول، مهم است که بدانید مخازن تقویت شده با فایبرگلاس چگونه ساخته می‌شوند.

مانند میلگردهایی که برای تقویت بتن استفاده می‌شود، مخازن پلاستیکی با لایه‌هایی از فایبرگلاس تقویت شده‌اند که دوام و استحکام مخزن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. رزین مورد استفاده در تولید مخزن، به نوع موادی که مخزن برای ذخیره‌سازی آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. مهم است که به کاربرد مخزن توجه داشته باشید، زیرا تمام رزین‌های فایبرگلاس یکسان ساخته نمی‌شوند. خواه مواد اسیدی، فاضلاب یا حتی کود را ذخیره می‌کنید، رزین را با هم مخلوط می‌کنیم تا با عملکرد پیشنهادی مخزن مطابقت داشته باشد تا از سازگاری رزین با محصول ذخیره شده اطمینان حاصل کنیم.

فایبرگلاس نوعی پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه است. پلاستیک تقویت شده این مخازن برای ذخیره مواد شیمیایی، آب و اسید استفاده می‌شود. مخازن مواد مختلف برای اهداف مختلف در بازار موجود است. مخازن به طور کلی شامل مخزن فایبرگلاس ذخیره آب، مخزن فایبرگلاس ذخیره مواد شیمیایی و مخزن اسید است. مخازن در کارخانه تولید می‌شوند و به محل ارسال می‌شوند و با هزینه کمتر در زمان کمتری نصب می‌شود. مواد FRP به طور گسترده در کاربردهای مختلف صنعتی استفاده می‌شود مانند ذخیره‌سازی زیرزمینی تا مخازن فاضلاب. مخازن فایبرگلاس برای هر دو فضای داخلی و خارجی در دسترس هستند تأسیسات مخازن فایبرگلاس مزایای عمده‌ای نسبت به مواد تجاری دارند.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، فایبرگلاس با وجود سبک‌وزن بودن، بسیار محکم است. سازندگان مخازن می‌توانند از این ویژگی فایبرگلاس برای تولید مخازن مستحکم و بادوام و در عین حال سبک استفاده کنند. جالب توجه است که فایبرگلاس تنها کسری (تقریباً یک چهارم یا یک پنجم) از چگالی فولاد کربنی یا فولاد سخت دارد، با این وجود، فایبرگلاس «مقاومت کششی» بیشتری در مقایسه با فولاد کربنی ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی فایبرگلاس این است که در مقاومت در برابر خوردگی بسیار مؤثر است. به همین دلیل، مخازن فایبرگلاس، انتخاب خوبی برای نگهداری مواد خورنده هستند چراکه نگهداری مواد بسیار خورنده می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد و مواد مخزن ذخیره‌سازی خود را تخریب کنند، بنابراین مقاومت در برابر خوردگی مخازن فایبرگلاس می‌تواند بسیار سودمند باشد.

 

ویژگی‌های کلیدی مخزن فایبرگلاس

فایبرگلاس که با استفاده از مواد فایبرگلاس با کیفیت بالا ساخته می‌شود دارای مزایای زیر است:

 

ماندگاری طولانی:

مخازن فایبرگلاس کمتر تحت تأثیر شرایط آب و هوایی شدید قرار می‌گیرند، زیرا مخازن دارای ضریب انبساط بسیار پایینی هستند و به‌طور منحصر به ‌فردی برای تحمل شرایط آب و هوایی سخت آماده می‌شوند و از این رو در طبیعت بسیار بادوام هستند.

 

سبک‌وزن:

مخازن فایبرگلاس کاربرپسند، دارای وزن بسیار سبک و آسان برای جابجایی هستند. این ویژگی به ما امکان می‌دهد از قبل سیستم را در یک مرکز تولیدی با کیفیت کنترل شده بسازیم و بسته‌بندی کنیم.

 

تعمیر و نگهداری کمتر:

مخزن فایبرگلاس مقرون به صرفه هست همچنین تنها با بررسی منظم مخزن کمتر نیاز به تعمیر و هزینه نگهداری دارد.

 

مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی:

دلیل اصلی استفاده از جنس فایبرگلاس به دلیل مقاومت خوردگی ذاتی آن‌هاست. مخازن فایبرگلاس در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم هستند، بنابراین نیازی به رنگ‌آمیزی یا پوشش مجدد نیست.

 

عایق الکتریکی

مخازن فایبرگلاس عایق الکتریکی نیز است و گرما را هدایت نمی‌کند بنابراین برای استفاده در دماهای بالا نیز مناسب است.

 

مخازن آب فایبرگلاس

شاید بتوان گفت بیشترین کاربرد مخازن فایبرگلاس مربوط به ذخیره آب است. به این دلیل در ادامه بیشتر به این نوع مخازن خواهیم پرداخت.

 

بهترین ماده برای مخزن آب چیست؟

مواد مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ساخت یک مخزن آب استفاده کرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. با این حال، فایبرگلاس بدون شک بهترین است.


تا کنون مخازن پلاستیکی آب برای ذخیره معمولاً به این دلیل که ارزان‌تر هستند رایج‌ترند، اگرچه از نظر دوام و طول عمر، نمی‌توانند با مخزن آب فایبرگلاس رقابت کنند.


همچنین ممکن است با بتن، فولاد کربنی و ترموپلاستیک در میان مواد دیگر مواجه شوید. با این حال، فایبرگلاس همیشه در صدر است؛ اما همه چیز به این بستگی دارد که از مخزن آب برای چه استفاده می‌کنید.


برای ذخیره آب آشامیدنی، هنگام استفاده از فایبرگلاس، باید اطمینان حاصل کنید که مستقیماً از بهترین تولیدکنندگان خریداری می‌کنید و اطمینان حاصل کنید که فرآیند نصب توسط متخصصان باتجربه نظارت می‌شود که نهایت دقت و توجه را نشان می‌دهند.

 

 مخازن آب فایبرگلاس چقدر عمر می‌کنند؟

سال رایج دیگر این است که مخزن آب فایبرگلاس چقدر دوام می‌آورد. انتخاب «بهترین» ماده برای مخزن آب بسیار مهم است، اگر می‌خواهید طول عمر را افزایش دهید.


طول عمر مخزن آب فایبرگلاس، بسیار شبیه به سایر مواد مورد استفاده، تا حد زیادی به سازنده بستگی دارد. به همین دلیل است که هنگام انجام تحقیقات خود باید به ویژه مراقب باشید. قبل از اینکه عجله کنید و اقدام به خرید کنید تا جایی که می‌توانید وقت خود را صرف مطالعه تولیدکنندگان مختلف کنید.


یک مخزن آب فایبرگلاس با کیفیت بالا که توسط بهترین‌ها ساخته شده است، باید حداقل 30 تا 40 سال عمر کند! با این فرض که از بهترین تکنیک‌های فایبرگلاس، رزین و ساخت و ساز استفاده می‌شود.


آیا مخازن آب فایبرگلاس ایمن هستند؟

سؤال رایجی که هنگام بحث در مورد مخازن آب مطرح می‌شود این است: «آیا مخازن آب فایبرگلاس ایمن هستند؟»


ذخیره آب آشامیدنی در مخزن فایبرگلاس یکی از تمیزترین، بهداشتی‌ترین و بدون آلودگی‌ترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی آب موجود است. مطمئناً مخازن آب فایبرگلاس با استفاده از رزین ساخته می‌شوند، اما این مخازن با استفاده از رزین‌هایی ساخته می‌شوند که کاملاً برای ذخیره یک ماده مایع خاص مطابقت دارند.

منبع: پایپ صنعت


تجهیزات مهم در انتقال آب و فاضلاب

امروزه در صنایع مختلف و بخصوص شهرسازی از لوله‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها لوله کاروگیت است. این لوله‌ها دو جداره هستند و از جنس پلی اتیلن تولید می‌شوند. از ویژگی‌های این نوع لوله می‌توان به استحکام بالا و همچنین تحمل مایعات با فشاری کنترل شده در سطحی زیر زمین اشاره کرد. ما در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر این نوع لوله پرداخته و درخصوص کاربرد آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر در صنایع مختلفی فعالیت دارید و مایلید اطلاعات بیشتری در خصوص کارآیی این محصول به دست آورید تا انتهای این محتوا همراه ما باشید. 

لوله کاروگیت چیست؟

پیش از آنکه به معرفی کامل لوله کاروگیت بپردازیم لازم است به این نکته اشاره کنیم که این نوع لوله، نسل جدیدی از لوله‌های پلی اتیلن پلاستیکی به‌شمار می‌آیند که از انعطاف‌پذیری و همچنین استحکام بالایی برخوردارند به‌همین جهت در دنیا از این نوع لوله در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود. این لوله‌ها دارای دو نوع مختلف هستند.

•لوله‌های پلی اتیلنی تحت فشار که تک جداره هستند. این نوع لوله به گونه‌ای ساخته شده که از نظر داخلی قابلیت تحمل فشار بالایی دارد و جهت مصارف انتقال آب، فاضلاب و گاز و همچنین زهکشی در حوزه‌های کشاورزی و یا محافظت از کابل‌های برق و مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین همان طور که می‌بینید در صنایع گوناگون کاربرد دارند. 

•لوله‌های پلی اتیلن بدون فشار یا ثقلی که دو جداره هستند. این نوع لوله‌ها بیشتر در شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب کوچک و بزرگ که تحت فشار درونی بالایی قرار ندارند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرند که به آن‌ها لوله‌های کاروگیت گفته می‌شود. با توجه به آنچه درباره انواع لوله‌های کاروگیت گفته شد طراحی جداره خارجی آن‌ها به صورت فنری است که بخش بیرونی به رنگ مشکی و بخش داخلی آن از جنس فولاد و یا پلی اتیلن سنگین به رنگ زرد یا آبی پوشانده شده که محکم بودن داخل این نوع لوله سبب می‌شود که از افت فشار در فاصله‌های طولانی جلوگیری شود. ویژگی دیگری که بخش داخلی لوله‌ کاروگیت دارند این است که مانع از چسبیدن توده‌هایی از ضایعات و مواد مختلف داخل لوله می‌شود. بنابراین نیازی به تمیز کردن لوله‌ها در بازه‌های زمانی گوناگون نخواهد بود. نکته قابل ذکر دیگر درباره لوله‌های کاروگیت این است که دارای دو نوع روکش‌دار و آستردار هستند که از لوله‌های پوشش‌دار بیشتر استفاده می‌شود. 

 

از لوله کاروگیت در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم از لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد؛ می توان درصنایع زیر استفاده کرد.  

•جمع‌آوری و انتقال فاضلاب‌های شهری و صنعتی. 

•اجرای سیستم‌های آبیاری در صنعت کشاورزی. 

•جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرها، مناطق صنعتی و کشاورزی. 

•جهت انتقال آب باران. 

•انجام سیستم‌های زهکشی در حوزه‌های کشاورزی. 

•سیستم‌های تقسیم آب. 

•سیتسم انتقال آب ثقلی. 

ما در ادامه به یکی از موارد استفاده لوله کاروگیت خواهیم پرداخت.

کاربرد لوله کاروگیت در سپتیک تانک

اگر درباره روش‌های تصفیه فاضلاب اطلاعاتی کسب کرده باشید می‌دانید که سپتیک تانک یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌هایی است که جهت تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپتیک تانک قابلیتی دارد که سبب می‌شود ضمن برداشتن چربی‌ها از روی فاضلاب فرآیند ته نشینی و همچنین شناورسازی صورت گیرد و یک مرحله پیش تصفیه انجام شود تا مراحل تصفیه آب اصلی در مدت زمان کوتاهی صورت گیرد. عموما از سپتیک تانک می‌توان برای پیش تصفیه فاضلاب‌های ساختمانی، هتل‌ها، رستوران‌ها و همچنین مراکز تفریحی و ساختمان‌های مسکونی و... استفاده کرد. کاربردی که لوله‌های کاروگیت دو لایه، در این زمینه دارند آن است که کمک می‌کنند تا پساب‌ها و فاضلاب‌ها به سپتیک تانک انتقال یابد. نکته دیگری که مزیت استفاده از لوله کاروگیت را در این مرحله نشان می‌دهد آن است که به دلیل استقامت بالایی که دارد می‌تواند در برابر فشار خارجی لوله، مقاومت بالایی از خود نشان دهد ضمن آن که این نوع لوله‌ها در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان داده‌اند به‌طوری که دچار خوردگی و آسیب در طی زمان نمی‌شوند. به‌همین دلیل است که همچنان در طی این سال‌های اخیر در کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا و ژاپن از لوله کاروگیت در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

 

مزیت استفاده از لوله‌ کاروگیت

لوله‌های دوجداره پلی اتیلنی که به کاروگیت معروف است دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیاری است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

•در برابر خوردگی و تاثیر مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند 

این نوع لوله به گونه‌ای تولید شده که در برابر اسیدها، مایعات سوزآور، حلال‌ها، الکل‌ها، بنزین و آب و همچنین حمله میکروارگانیسم‌ها مقاومند اما اسیدهای اکسیده، کتون‌ها، هیدروکربن‌های معطر، هیدروکربن‌های کلردار و برخی از موادهای شوینده مقاومت کمی داشته و ممکن است دچار آسیب شوند.

•اتصال و نصب آسانی دارند 

 ساخت لوله کاروگیت به گونه‌ای انجام شده که می‌توان به راحتی آن‌ها را به یکدیگر متصل کرد زیرا کوپلرهای اتصال برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، اگر دارای چنین بخشی هم نباشند و یا لوله دارای سایز بزرگتری باشد می‌توان با استفاده از روش جوش پلی اتیلن و جوش الکتروفیوژن آن ها را به یکدیگر متصل نمود.

•تعمیر و نگهداری آسانی دارند 

یکی دیگر از ویژگی‌های لوله کاروگیت که سبب شده از آن در صنایع مختلفی که نام بردیم استفاده شود؛ می‌توان به عدم پوسته‌پوسته‌شدن، انجماد و واکنش شیمیایی در آن‌ها اشاره کرد. با توجه به اینکه اشاره کردیم مواد فاضلابی در آن‌ها رسوب نمی‌کنند بنابراین می‌توان گفت تنها تمیز نگهداشتن آن‌ها کفایت می‌کند و نیازی به رسوب‌گیری داخلی ندارند. همین امر به بهبود عملکرد لوله و کاهش هزینه‌های تعمیر و تعویض کمک خواهد کرد.

•لوله کاروگیت دارای عمر مفید و بالایی است 

پیش‌تر گفتیم که این لوله در برابر خوردگی و آسیب مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد و از آنجا که می‌تواند به مدت یک قرن دوام داشته باشد؛ بنابراین برای اجرای زیر ساخت‌های شهری بسیار مفید است.

•تحمل فشار خارجی بالا به علت برخورداری از رویه پلاستیکی 

این ویژگی لوله کاروگیت سبب می‌شود تا لوله بتواند از قسمت بیرونی وزن قابل توجهی را تحمل نماید. همچنین به دلیل آنکه سطح داخلی لوله به صورت مسطح و هموار تولید شده جریان مواد سیال داخل آن به راحتی صورت می‌گیرد و رسوبی از خود به جای نمی‌گذارد. بنابراین بدون آنکه نیاز به فشار پمپ داشته باشد به لحاظ سطح صیقلی و خواص هیدرولیکی داخل لوله، مواد به راحتی و با کمترین اصطکاک درون لوله حرکت خواهد کرد.

•حمل ونقل آسان با کمترین هزینه 

این لوله از وزن بسیار کمی برخوردارند به‌طوری که لوله‌های سایز 500 و کمتر از آن را کارگران می‌توانند به راحتی به صورت دو یا سه نفر حمل و جابجا نمایند، بدون اینکه نیاز به استفاده از لیفتراک و جرثقیل و ... باشد.

•بهره‌مندی از انعطاف‌پذیری بالا 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله کاروگیت آن است که از سازگاری بالایی برخوردار است به این صورت که سبب می‌شود نصب و اتصال آن به راحتی انجام پذیرد. زیرا کاهش هزینه لوازم، سبب کمتر شدن هزینه نصب و در پی آن کاهش سرعت نصب خواهد شد.

•مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش 

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که لوله کاروگیت از آن بهره‌مند است مقاومت در برابر نور آفتاب به دلیل استفاده از مواد Anti-uv است که کمک می‌کند طول عمر لوله‌ها تا حد بسیار بالایی افزایش یابد.

 

شرکت پایپ صنعت خاورمیانه

چنانچه در زمینه صنایع مختلفی فعالیت دارید و مایلید محصولات مختلفی از قبیل لوله کاروگیت انواع مخزن فایبرگلاس و همچنین برج‌های خنک کننده و... را خریداری کرده و یا متناسب با نیاز خود سفارش دهید، شرکت پایپ صنعت می‌تواند در این زمینه به شما کمک نماید. این شرکت در تمامی ایران فعالیت داشته و محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز ارسال خواهد کرد. برای اطلاع از تمامی تولیدات این مجموعه می‌توانید از سایت پایپ صنعت خاورمیانه به آدرس الکترونیکی https://pipe-sanat.com/ بازدید نمایید.َ

منبع : ایلنا


اهمیت برج خنک کننده در صنعت

برج خنک کننده

برج خنک کننده یا کولینگ تاور یک دستگاه حذف گرما است که از آب برای انتقال گرمای اضافی به جو استفاده می‌کند. همه برج‌های خنک‌ کننده، از جمله برج‌های خنک‌ کننده تجاری و صنعتی، بر اساس اصل حذف کردن گرما از آب با تبخیر بخش کوچکی از آب که از طریق دستگاه به گردش در می‌آیند، کار می‌کنند. مخلوط شدن آب گرم و هوای خنک‌تر، گرمای نهان تبخیر را آزاد می‌کند و باعث خنک شدن آب می‌شود. وقتی از بالای یک ساختمان بلند به پایین نگاه کنید، ممکن است متوجه واحدهای مربعی با فن در بالای آن‌ها در ساختمان شوید. آن‌ها برج‌های خنک کننده آب هستند.

 

برج های خنک کننده

هیچ‌کس نمی‌خواهد در ساختمانی با تهویه مطبوع بد بماند، حداقل نه برای مدت طولانی. از سوی دیگر، ساختمان‌هایی با خنک کننده عالی باعث می‌شوند که شما آن‌ها را انتخاب کنید، حتی اگر فقط برای لذت بردن از هوا باشد. این تا حد زیادی به لطف مدرن سازی و نوآوری مداوم سیستم‌های برج خنک کننده تجاری است.

 

هدف از برج خنک کننده چیست؟

برج خنک کننده آب یک مبدل حرارتی بزرگ است و برای خنک کردن آب استفاده می‌شود، عملکرد این مبدل به این صورت است که گرمای ساختمان را به اتمسفر خارج می‌کند و آب سردتر را به چیلر باز می‌گرداند. یک برج خنک کننده آب، آب گرم را از چیلر دریافت می‌کند. این آب گرم به آب کندانسور معروف است زیرا در کندانسور چیلر گرما می‌گیرد. چیلر معمولاً در سطوح پایین است، مانند زیرزمین. نقش برج خنک کننده خنک کردن آب است، بنابراین می‌تواند برای گرفتن گرمای بیشتر به چیلر بازگردد.

 

برج خنک کننده چگونه کار می‌کند؟

تجهیزات تهویه مطبوع و فرآیندهای صنعتی می‌توانند گرما را به شکل تناژ زیادی از آب گرم تولید کنند که باید خنک شود. اینجاست که برج‌های خنک‌ کننده صنعتی وارد می‌شوند. آب بیش از حد گرم شده از طریق برج خنک‌ کننده جریان می‌یابد که در آنجا گردش می‌کند و در معرض هوای خنک و خشک قرار می‌گیرد. گرما از طریق تبخیر آب از برج خنک کننده در حال گردش خارج می‌شود. سپس آب سردتر دوباره وارد تجهیزات یا فرآیند تهویه مطبوع می‌شود تا آن تجهیزات خنک شود و چرخه خنک کننده بارها و بارها تکرار می‌شود. هنگامی که کندانسور گرم وارد برج خنک‌ کننده می‌شود، آب از چند نازل عبور می‌کند که آن را به قطرات کوچکی می‌پاشند که سطح آب را افزایش می‌دهد و از طریق تبخیر بیشتر فرایند از دست دادن گرما را بهتر می‌سازد. هدف فن در بالای برج خنک کننده آب، آوردن هوا از پایین برج و حرکت آن به سمت بالا و خارج در خلاف جهت آب گرم کندانسور در بالای دستگاه است. هوا، گرما را از طریق تبخیر آب از برج خنک کننده به جو منتقل خواهد کرد.

چرا برج خنک کننده مورد نیاز است؟

برج خنک‌کننده صنعتی جزء کلیدی بسیاری از سیستم‌های تبرید است و می‌توان آن را در صنایعی مانند نیروگاه‌ها، فرآوری‌های شیمیایی، کارخانه‌های فولاد و بسیاری از شرکت‌های تولیدی که خنک سازی فرآیندی ضروری است، یافت. برای تأمین سیستم سرمایش برای ساختمان‌های تجاری بزرگ مانند فرودگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها یا هتل‌ها نیز می‌توان از برج‌های خنک کننده استفاده کرد.

 

در سیستم‌های آب خنک کننده در گردش مورد استفاده در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌های نفت، کارخانه‌های پتروشیمی، کارخانه‌های فرآوری گاز طبیعی، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی و

 

سایر تأسیسات صنعتی، یک برج خنک کننده صنعتی می‌تواند برای حذف گرمای جذب شده به کار رود و اندازه آن می‌تواند بسیار بزرگ باشد.

 

با افزایش نرخ جمعیت در سراسر جهان، افزایش زیادی در میزان نیازها و احتیاجات جهان برای محصولات تولیدی وجود داشته است. این امر باعث شده است که بخش صنعتی هر روز محصولات بیشتری تولید کند که باعث ایجاد گرمای فرآیند تولید بیشتری می‌شود. در صنایعی که مقادیر زیادی گرما تولید می‌کنند برای اینکه ماشین‌آلات به طور مؤثر به کار خود ادامه دهند باید به طور مداوم خنک شوند. نصب برج خنک کننده، کارآمدترین، مؤثرترین و کم هزینه‌ترین راه حل برای از بین بردن این گرما، است.

 

 

انواع برج خنک کننده

سیستم‌های برج خنک کننده اغلب برای فرآیندهای صنعتی حیاتی هستند. این سازه‌های استوانه‌ای بلند، با روکش باز، وظیفه خنک ‌کردن آب تولید شده از جریان هوای خنک ‌کننده HVAC یا صنعتی را بر عهده دارند. آن‌ها بر اساس نوع کشش (طبیعی یا مکانیکی) و جهت جریان هوا (در جهت مخالف یا عبوری) طبقه‌بندی می‌شوند.

 

 

 طرح طبیعی سیستم‌های برج خنک کننده

معمولاً برای نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ با جریان آب خنک کننده نامحدود استفاده می‌شوند. این برج با حذف گرمای اتلاف از طریق بالا بردن هوای گرم که سپس در جو آزاد می‌شود، کار می‌کند. این برج‌ها بلند هستند و شکل هذلولی دارند تا جریان هوای مناسب را القا کنند.

 

طرح مکانیکی سیستم‌های برج خنک کننده

هوا توسط یک فن که هوا را از طریق برج به گردش در می‌آورد، از داخل سازه عبور می‌کند. فن‌های متداول مورد استفاده در این برج‌ها شامل فن‌های پروانه‌ای و فن‌های گریز از مرکز می‌باشد. با این که برج‌های طرح مکانیکی مؤثرتر از برج‌های طرح طبیعی هستند، با این حال انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و در نتیجه کارکردشان هزینه بیشتری دارد.

 

سیستم‌های برج خنک کننده جریان متقاطع

دارای طرحی است که باعث می‌شود هوا به صورت افقی از میان پر کننده‌ و سازه برج به یک فضای باز اشغال شده توسط ماده جریان یابد. آب گرم از حوضه‌های توزیع به سمت پایین جریان می‌یابد. با این حال، فن‌ها و درایو موتور نیاز به ضد آب در برابر رطوبت که می‌تواند منجر به یخ زدن و کاهش عملکرد آن شود، دارند.

 

سیستم‌های برج خنک کننده جریان مخالف

دارای طرحی است که در آن هوا به سمت بالا حرکت می‌کند و جریان مخالف با آب گرم به سمت پایین حرکت می‌کند تا هوا خنک شود. این امر باعث می‌شود تا هر ناحیه طرح حداکثر عملکرد را داشته باشد و برای به حداقل رساندن نیازهای پمپ نیز کمک می‌کند. همچنین سیستم‌های برج خنک کننده جریان مخالف در شرایط آب و هوای سرد کمتر دچار یخ زدگی می‌شوند و می‌توان در دراز مدت در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

 

سیستم‌های برج خنک کننده طرح القایی

معمولاً یک فن در بالای برج خنک‌ کننده نصب می‌شود که اجازه می‌دهد هوای گرم خارج شود. سرعت بالای هوای خروجی احتمال چرخش مجدد را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از گیر افتادن قطرات آب در هوای جریان خروجی، از حذف کننده‌های رانش استفاده می‌شود. برج‌های کشش القایی کارآمدتر هستند زیرا 30? تا 75? انرژی کمتری در مقایسه با طرح‌های جریان اجباری مصرف می‌کنند.

 

سیستم‌های برج خنک کننده جریان اجباری

این سیستم‌های برج خنک ‌کننده شبیه سیستم القایی هستند، اما تفاوت اساسی آن‌ها در این است که فن متحرک هوا در پایه برج خنک ‌کننده قرار می‌گیرد که به هوا اجازه می‌دهد از پایین عبور کند. استفاده از آن‌ها به دلیل چالش‌های توزیع آب، فن‌های با اسب بخار بالا و امکان گردش مجدد محدود است.

 

بهترین مواد برای برج خنک کننده چیست؟

انواع برج‌های خنک کننده صنعتی سیستم‌های خنک کننده با آب عمدتاً از سه ماده ساخته می‌شوند: فلز، فایبرگلاس، یا پلاستیک. همانطور که می‌دانید، فلز می‌تواند زنگ بزند و خورده شود و هر چیزی که در داخل آن است می‌تواند به مرور زمان شروع به نشت کند. این تعمیر و نگهداری می‌تواند باعث شود کسب و کار شما مدتی تعطیل شود.

 

برج های خنک کننده انواع مختلف و دارای سیستم های مختلفی هستند

مزایای استفاده از پلاستیک مهندسی چیست؟

برج‌های خنک کننده پلاستیکی مهندسی شده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر فرسودگی مقاوم باشند. آن‌ها پوسیده یا ورقه نمی‌شوند و می‌توانند شرایط محیطی سخت را تحمل کنند. همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری تقریباً صفر دارد. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، بهترین پلاستیک مهندسی است که از آن استفاده می‌شود، برخلاف برج‌های خنک کننده فلزی یا فایبرگلاس که بدون درز و غیرمقاوم در برابر خوردگی ناشی از محیط است. با طول عمر بیش از 20 سال، می‌توانید یک بار آن را نصب کنید و بدانید که بعد از آن دیگر نگران نخواهید بود.

 

پیشرفت‌ها در ساخت و طراحی برج‌های پلاستیکی مهندسی شده امروزی، استفاده از برج‌های خنک‌ کننده را از یک ابزار پشتیبانی ارزشمند به یکی از ابزارهای بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه تبدیل کرد. برج‌های خنک‌ کننده تجاری مونتاژ شده در کارخانه زمانی شکل گرفتند که پلاستیک‌های قالب‌گیری شده مهندسی همچنان در مقایسه با مدل‌های ورق فلزی گالوانیزه که زمانی بر صنعت برج‌های خنک ‌کننده تسلط داشتند، محبوبیت پیدا کردند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک برج خنک کننده پلاستیکی مهندسی شده را برای کاهش هزینه‌ها و پاسخگویی بهتر به نیازهای فرآیند خود در نظر بگیرید:

 

  • طول عمر:

برج‌های خنک کننده فلزی استاندارد دارای روکش‌هایی با ورقه‌های نازک از فولاد گالوانیزه هستند. این ورق‌ها معمولاً دارای درزهای جوشی هستند که می‌توانند در عرض یک سال خراب شوند و برای جلوگیری از نشتی نیاز به جوش مجدد، وصله یا پوشش دارند. علاوه بر این، آب تصفیه شده تمایل به حمله به فلز گالوانیزه دارد و اساساً آن را در مدت زمان بسیار کوتاهی فرسوده می‌کند. شرایط محیطی مانند نور خورشید، آلودگی و مواد شیمیایی برخی فرآیندها نیز در از بین رفتن زودهنگام فولاد گالوانیزه نقش دارند. حتی آلودگی هوای محیط می‌تواند بر فولاد گالوانیزه تأثیر بگذارد و منجر به خرابی زودرس آن شود. از آنجایی که فلز بسته به دما منبسط و منقبض می‌شود، تکرار مکرر این چرخه باعث ایجاد تنش می‌شود که می‌تواند خوردگی، زنگ زدگی و نشت را نیز تسریع کند. حتی گزینه‌های پوشش ضد زنگ با درجه پایین و فولاد ضد زنگ سری 300، در برابر مواد شیمیایی تصفیه آب و عوامل محیطی مورد حمله قرار می‌گیرند و فرسوده می‌شوند.

 

  • طراحی ماژولار انعطاف‌پذیر:

در قدیم، برج‌های خنک کننده فلزی گالوانیزه به طور سنتی برای بیشتر کاربردهای بالای 250 تن استفاده می‌شد چراکه برج‌های خنک کننده پلاستیکی برای بسیاری از فرآیندهای صنعتی بسیار کوچک بودند، اما این وضعیت به طور چشمگیری تغییر کرده است. برج‌های خنک ‌کننده ماژولار همچنین استفاده از حاشیه اضافی ظرفیت خنک‌ کننده را تسهیل می‌کنند که می‌تواند در تنظیم بار حرارتی عملیاتی یا تغییرات خروجی یا ارتقا برای برآوردن نیازهای خنک ‌کننده آینده مفید باشد.

 

  • عملیات مستمر و مقرون به صرفه‌تر:

پلاستیک مهندسی همچنین می‌تواند عواقب مورد انتظار و نامناسب کار برج خنک کننده را کاهش دهد که عبارتند از: مصرف برق، مواد شیمیایی تصفیه آب، نیروی کار و مواد برای تعمیر و نگهداری و زمان توقف برنامه‌ریزی نشده فرآیند برای تعمیر برج خنک کننده. تعمیر و نگهداری معمولاً به معنای وقفه در فرآیند است که پرهزینه‌ترین مشکلات مربوط به برج‌های خنک کننده است.

 

  • نصب آسان‌تر:

مزایای اساسی طراحی جدیدترین برج‌های خنک ‌کننده پلاستیکی نیز شامل نصب آسان‌تر، به ‌ویژه روی پشت‌بام‌ها است، زیرا یک پوسته پلاستیکی سبک وزنی 40 درصد کمتر از یک برج فولادی دارد در حالی که 5 تا 10 برابر ضخیم‌تر است. هنگامی که برج‌های خنک کننده ماژولار در یک دسته ترکیب می‌شوند، نصب اغلب سریع‌تر و آسان‌تر است.

 

ارتباط بین سیستم‌های برج خنک کننده و بیماری لژیونر چیست؟

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، برج‌های خنک کننده می‌توانند محل رشد باکتری لژیونلا، میکروب‌هایی که باعث بیماری لژیونر می‌شوند، باشند. دلیل این امر این است: باکتری‌ها در شرایط گرم و مرطوب رشد می‌کنند و برج‌های خنک کننده را به محیطی ایده‌آل تبدیل می‌کنند. در نتیجه، افراد زمانی که قطرات آب منتشر شده از سیستم‌های HVAC حاوی باکتری لژیونلا را تنفس می‌کنند، می‌توانند به بیماری لژیونر مبتلا شوند که می‌تواند باعث ذات‌الریه شود. در واقع، یک مطالعه در سال 2017 توسط CDC نشان داد که شش بیماری لژیونر در شهر نیویورک شیوع پیدا کرده است که منجر به 213 مورد مبتلا و 18 مورد مرگ شده است. سه مورد از آن شیوع به برج‌های خنک کننده مرتبط بود.

 

برای رفع این نگرانی و مسئولیت بهداشت عمومی، شرکت‌ها آب داخل برج‌های خنک کننده صنعتی خود را با مواد ضد میکروبی تصفیه می‌کنند که باکتری‌ها را از بین می‌برد. به عنوان یک اقدام احتیاطی دیگر، سیستم‌های برج خنک کننده پلاستیکی را می‌توان با رزین‌های ضدمیکروبی تولید کرد تا یک لایه دفاعی اضافی در برابر لژیونلا ایجاد کند.

 

آیا برج‌های خنک کننده سازگار با محیط زیست هستند؟

با افزایش نگرانی‌ها در مورد رعایت استانداردهای سبز در هزینه‌های تجهیزات، استانداردهایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. رویکرد سیستماتیک برای رعایت استانداردها در برج خنک‌ کننده، پایداری را بهبود می‌بخشد، کارایی انرژی را افزایش می‌دهد، صرفه‌جویی در مصرف آب را افزایش می‌دهد و ردپای کمتری از کربن ایجاد می‌کند. همه این‌ها در حالی است که برخی از هزینه‌های مرتبط با دستیابی به چنین اهدافی را کمتر می‌کند. در واقع، مشاغل می‌توانند تا 40 درصد در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کنند. در حالی که برج‌های خنک کننده معمولی که اغلب با روکش فلزی ساخته می‌شوند، از نظر محیطی چالش برانگیز هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، جایگزینی آن‌هَا و استفاده از برج‌های خنک کننده با پلاستیک قالبی برای محیط‌زیست و نتیجه نهایی مفید است.

برج‌های فلزی مرسوم که در بسیاری از کاربردها تنها چند سال عمر می‌کنند، با مسائل زیست‌ محیطی و اقتصادی، از جمله افزایش استفاده از مواد شیمیایی، هزینه‌های نگهداری بالاتر، هزینه‌های جایگزینی و دسترسی مواجه می‌شوند. برج‌های خنک کننده با طراحی پلاستیکی HDPE مهندسی شده، مؤثرترین گزینه موجود برای تصفیه آب را امکان‌پذیر می‌کنند. این امر می‌تواند به کاربران این امکان را بدهد تا در چرخه‌های غلظت بالاتری کار کنند و در نتیجه در آب مصرفی صرفه‌جویی کنند. این می‌تواند باعث ذخیره ده‌ها هزار گالن آب در سال شود. این صرفه‌جویی در آب و مواد شیمیایی می‌تواند بسیار زیاد باشد و به حل مسائل و مشکلات مربوط به کمبود آب و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی کمک کند. برج‌های خنک ‌کننده این طرح جریان مخالف نیز آب را کاملاً محصور و دور از نور خورشید نگه می‌دارند، در نتیجه فرصت رشد بیولوژیکی را کاهش می‌دهند که به مواد شیمیایی تصفیه آب کمتری نیاز دارد.

 

چگونه سیستم‌های برج خنک کننده می‌توانند به کسب و کارها در صرفه‌جویی در هزینه کمک کنند؟

به این موضوع فکر کنید: سیستم‌های برج خنک ‌کننده برای بسیاری از مشاغل ضروری هستند، به این معنی که کارآمدی در عملیات و محصولات می‌تواند به تأثیرگذاری بر نتیجه نهایی کمک کند. مصرف آب می‌تواند یک هزینه عملیاتی عمده باشد و برج‌های خنک کننده توانایی بازیافت حدود 98 درصد از آب مصرفی در خنک سازی فرآیند یا تهویه مطبوع را دارند. با ساختن این واحد از پلاستیک و استفاده از آب به جای هوا به عنوان روش خنک ‌کننده، صاحبان مشاغل می‌توانند کاهش هزینه‌های انرژی، تعمیر و نگهداری کم یا زیاد و طول عمر محصول را در مقایسه با سیستم‌های فلزی قدیمی‌تر پیش‌بینی کنند. این یک سناریوی بسیار مطلوب برای هر کسب و کاری برای کاهش هزینه است. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان از دانستن این موضوع که کسب ‌و کارها و صنایعی که از جوامع حمایت می‌کنند، نگران محیط ‌زیست هستند و در جهت اقدامات پایدار تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنند. این ممکن است عاملی برای پس‌انداز پول نباشد، اما می‌تواند اعتماد مصرف کننده را افزایش دهد و این برای پیشرفت کسب و کار نیز خوب است.

 

همان‌طور که می‌بینید، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد سیستم‌های برج خنک کننده وجود دارد. آن‌ها نه تنها عملکردی را انجام می‌دهند که بسیاری از ما نمی‌توانیم بدون آن زندگی کنیم (تهویه مطبوع)، بلکه بسیار تکنولوژیک و عالی هستند. شاید دانستن بیشتر در مورد برج‌های خنک کننده باعث شود بیشتر قدر هوای خنک و مطبوع را بدانید.

منبع : پایپ صنعت


آشنایی با سیستم های سپتیک تانک

مقدمه ای بر سیستم سپتیک

بیایید نگاهی کوتاه به نحوه عملکرد سپتیک تانک ( septic tank ) و نحوه اتصال آن بیندازیم. سپتیک تانک یک مخزن است که معمولاً از بتن یا پلاستیک تخصصی ساخته شده است که در زیر سطح ملک شما مدفون شده است. مخزن تمام فاضلاب را دریافت می‌کند و از طریق فرآیندهای طبیعی شروع به شکستن همه آن برای پراکندگی در زمین و یا در چاه جذبی می‌کند.

به طور خلاصه، یک سیستم سپتیک از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک مخزن و یک میدان جذب خاک یا یک چاه جذبی. تمام فاضلاب شما از خانه، مدرسه یا کسب و کار شما در نهایت به یک لوله نهایی هدایت می‌شود که مستقیماً به سپتیک تانک ختم می‌شود. این لوله انتهایی دارای شیب رو به پایین است و کاملاً توسط گرانش هدایت می‌شود.

سپتیک تانک شما دارای محفظه‌های متعددی خواهد بود که دارای سه لایه اصلی پساب است – هنگامی که مواد فاضلاب به حال خود رها شود، مواد آلی در این رواناب شروع به جدا شدن به سه جزء مختلف در داخل مخزن می‌کند.

لایه سرباره یا کف آب یا «scum layer» که عمدتاً از روغن کامپوزیت، چربی و گریس (معروف به FOG) در بالا تشکیل شده است، در واقع روغن‌ها و گریس‌ها به شکل کف به سمت بالا می‌روند. جامداتی که به نام لجن شناخته می‌شوند، در پایین شروع به ته‌نشین شدن می‌کنند. لایه لجن نسبت به دیگر لایه‌ها جامد و فشرده‌تر است. چیزی که در وسط بین این دو شناور باقی می‌ماند تقریباً منحصراً مایعی به نام پساب یا فاضلاب سیال است.

دو لوله اصلی در سپتیک تانک شما وجود دارد – یکی برای ورود فاضلاب به مخزن و دیگری برای تخلیه آب تصفیه شده خالص و تمیزتر از مخزن.

نحوه عملکرد سپتیک تانک

اساساً، هنگامی که فاضلاب را به سپتیک تانک خود تخلیه می‌کنید، به زباله‌های جامد اجازه می‌دهد تا در لجن در کف مخزن ته‌نشین شوند. روغن‌ها به سمت بالا می‌روند و آب از طریق چاه جذبی تخلیه می‌شود. با گذشت زمان، باکتری‌های طبیعی موجود در مخزن شروع به تجزیه مواد زیست تخریب پذیر و آماده‌سازی آن برای پراکندگی نهایی می‌کنند. باقیمانده روغن‌های کف و جامدات لجن جمع می‌شود و در نهایت باید توسط یک متخصص تخلیه شود.

همان‌طور که آب به خاک یا زمین تخلیه می‌شود، باکتری‌ها از بین می‌روند. با این حال، برای پایین نگه داشتن لجن، در مخزن خود به باکتری نیاز دارید. این به این دلیل است که بدون باکتری، زباله‌ها تجزیه نمی‌شوند. به شرطی که هوای زیادی را از طریق شستشوی تانک سپتیک خود ارائه دهید و مطمئن شوید که از مواد شیمیایی که احتمالاً باکتری‌ها را از بین می‌برند استفاده نکنید، متوجه خواهید شد که باکتری‌ها به طور طبیعی می‌توانند به خودی خود ایجاد شوند.

انواع سیستم های سپتیک

طراحی و اندازه سیستم سپتیک می‌تواند به طور گسترده‌ای به خاطر عوامل مختلف متفاوت باشد. این عوامل شامل اندازه خانوار، نوع خاک، شیب محل، اندازه زمین، نزدیکی به آب‌های حساس، شرایط آب و هوایی یا حتی مقررات محلی است. در زیر چند مورد از رایج‌ترین انواع سیستم‌های سپتیک مورد استفاده آورده شده است.

سیستم سپتیک متعارف و معمولی

اکثر سیستم‌های سپتیک متعارف در خانه‌های با یک خانوار جمعیت یا مکان‌های تجاری کوچک استفاده می‌شوند. این سیستم‌های متعارف معمولاً نمی‌توانند از پس گروه بزرگ‌تری از افراد در یک مکان بر بیایند.

 

سیستم سپتیک تانک

یک سیستم متعارف شامل موارد زیر است:

سپتیک تانک

یک سیستم نفوذ فاضلاب زیرزمینی یا یک میدان تخلیه پر از شن

لایه ژئوفابریک قوی که از میدان تخلیه تمیز در برابر سایر آلاینده‌های بالقوه محافظت می‌کند

فاضلاب از ساختمان، به بیرون و داخل سپتیک تانک جریان می‌یابد. در اینجا، فاضلاب (پساب) از سپتیک تانک به میدان تخلیه از طریق لوله انتقال می‌یابد. یک لایه ژئوفابریک محکم برای محافظت از لایه شن در میدان زهکشی از سایر آلاینده‌های بالقوه استفاده می‌شود.

هنگامی که فاضلاب از طریق میدان زهکشی تمیز فیلتر می‌شود، به جریان بیشتر در خاک ادامه می‌دهد و به طور مداوم توسط میکروب‌های طبیعی تصفیه می‌شود زیرا به آرامی از لایه خاک به سمت آب‌های زیرزمینی می‌ریزد.

مزیت: سهولت تعمیر زیرا اکثر شرکت‌های تعمیر و نگهداری با این سیستم آشنایی بیشتری دارند.

اشکال: نصب آن در خانه‌هایی با زمین کوچک دشوار است.

سیستم سپتیک محفظه‌ای

سیستم‌های محفظه‌ای از دهه 1970 وجود داشته‌اند و جایگزین خوبی برای سیستم‌های رایج‌تر میدان شن هستند. سیستم‌های محفظه‌ای در مناطقی که سطح ایستابی بالا است استفاده می‌شود و احتمال زهکشی ضعیف را کاهش می‌دهد.

این سیستم همچنین به یک سری لوله‌ها و محفظه‌های متصل نیاز دارد که محفظه‌ها توسط خاک احاطه‌ شده‌اند.

لوله‌های سپتیک فاضلاب را از خانه به سپتیک تانک و سپس به اتاقک‌ها منتقل می‌کند. در محفظه‌ها، فاضلاب از طریق خاک تخلیه می‌شود. میکروب‌های موجود در خاک، پساب را درست قبل از تخلیه فاضلاب از ساختار مسکن، تصفیه می‌کنند و پساب تصفیه‌شده را در حالی که به سمت آب‌های زیرزمینی حرکت می‌کنند، در خاک رها می‌کنند.

مزیت: نصب در مناطقی با سطح آب بالا یا حجم قابل توجه آب زیرزمینی.

اشکال: با محفظه اضافه شده به جای یک میدان تخلیه سنتی‌تر، خطر بیشتری برای نگهداری اضافی وجود دارد.

سیستم تصفیه هوازی

سیستم‌های تصفیه هوازی، اکسیژن را با فاضلاب داخل مخزن تصفیه سپتیک تزریق می‌کنند. اکسیژن تزریق شده در فاضلاب به افزودن مواد مغذی به فاضلاب و شروع کارآمد فرآیند تصفیه کمک می‌کند.

سیستم‌های هوازی تانک‌هایی را ارائه می‌کنند که هم پیش تصفیه و هم تصفیه نهایی و سیستم‌هایی با دو مخزن مجزا برای پیش تصفیه و تصفیه نهایی دارند. هدف نهایی تصفیه و ضدعفونی مؤثر و ایمن است.

تصفیه هوازی در سپتیک تانک

مزایا: مناسب برای مناطقی با سطح آب بالا یا مناطقی که فاقد سطح زیر کشت زمین برای زهکشی مناسب هستند.

اشکال: مانند سیستم توزیع قطره‌ای، تعمیر و نگهداری سیستم هوازی ضروری است.

سیستم توزیع قطره‌ای

سیستم توزیع قطره‌ای با استفاده از یک سیستم مارپیچ لوله‌های توزیع که در نزدیکی سطح خاک مدفون‌شده‌اند، به یک میدان زهکشی سنتی مبتنی بر شن نیاز ندارد. با سیستم توزیع قطره‌ای، لوله‌های جانبی در خاک کم‌عمق، معمولاً فقط 6 تا 12 اینچ زیر سطح، دفن می‌شوند.

سپتیک توزیع قطره ای

بدون نیاز به یک میدان تخلیه سنتی، این سیستم، نیاز به حفاری عمیق را کاهش می‌دهد و دسترسی آسان‌تر به لوله‌کشی در میدان زهکشی را فراهم می‌کند.

اگرچه راحت‌تر است، اما سیستم توزیع قطره‌ای به دلیل احتیاط‌های لازم که هنگام پراکندگی فاضلاب در ناحیه جذب خاک باید رعایت شود، پیچیده‌تر از سیستم‌های معمولی است.

برای تطبیق با این روش، یک مخزن دوم به نام دوز تانک برای پذیرش فاضلاب پس از عبور از سپتیک تانک مورد نیاز است. مخزن دوز به آهستگی فاضلاب را به سیستم قطره‌ای به صورت زمان‌بندی‌شده رها می‌کند تا بیش از حد در ناحیه جذب جریان پیدا نکند؛ اما مخزن دوز باید به برق متصل شود تا این اتفاق بیفتد.

مزیت: عدم وجود سیستم سنتی فاضلاب

اشکال: اضافه شدن هزینه برق و نگهداری اضافی

سیستم فیلتر شنی

سیستم‌های فیلتر شنی به فاضلاب اجازه می‌دهد تا از سپتیک تانک به محفظه پمپ و سپس از محفظه پمپ به سیستم فیلتر شنی جریان یابد.

سپتیک فیلتر شنی

سیستم فیلتر شنی به سادگی یک جعبه بتنی بزرگ است که با ماسه پر شده است. هنگامی که فاضلاب به آرامی به بالای جعبه پمپ می‌شود، از طریق شن و ماسه که آب را قبل از رها شدن در ناحیه جذب خاک تصفیه می‌کند، فیلتر می‌شود.

مزیت: برای مناطقی با سطح آب بالا مناسب است

اشکال: تعمیر و نگهداری مکرر

سیستم تبخیر و تعرق

برخلاف سایر سیستم‌های سپتیک، میدان تخلیه سیستم تبخیر و تعرق در یک میدان بسته و ضدآب پر از لایه‌های شن و ماسه است.

هنگامی که فاضلاب از مخزن سپتیک به میدان تخلیه ضد آب جریان می‌یابد، به آرامی تبخیر می‌شود. بر خلاف سایر گزینه‌های سپتیک، فاضلاب هرگز در خاک فیلتر نمی‌شود.

سپتیک تبخیر و تعریق

سیستم‌های تبخیر و تعرق در آب و هوای گرم و خشک که فاضلاب به سرعت تبخیر می‌شود، بهترین است.

مزایا: سهولت استفاده زیاد، نصب و نگهداری آسان

معایب: رطوبت زیاد یا آب باران از عملکرد صحیح سیستم تبخیر و تعرق جلوگیری می‌کند.

سیستم خاکریز یا تپه‌ای

در سیستم تپه‌ای، یک تپه شنی بزرگ ساخته شده و به عنوان میدان زهکشی استفاده می‌شود.

منبع : پایپ صنعت خاورمیانه


مخزن استیل چه کاربردی در صنعت دارد؟

مخزن استیل یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات در خط تولید صنایع غذایی، بهداشتی، شیمیایی و ... است. برای نگه داری مواد اولیه و محصولات تولیدی که به صورت مایع هستند از مخازن مختلفی استفاده می شود که در این میان مخزن استیل از این جهت که گستره عظیمی از مواد را پوشش می دهد و توانایی کارکرد در شرایط گوناگون را دارد پرکاربردترین مخزن نگه داری مایعات در صنایع گوناگون است.

 

استیل در واقع نوعی آلیاژ است که از فرآوری سنگ آهن به فولاد ایجاد شده است و از ترکیب چند عنصر و فلز طبیعی به دست می آید، استیل با توجه به درصد عناصر سازنده اندکی متفاوت هستند، اما در هر صورت همگی بالای 10 درصد کروم در ساختار خود دارند. زمانی که مواد خورنده به جداره مخازن استیل برخورد می کنند، عنصر کروم سطح را از خوردگی محافظت می کند زیرا این عنصر در دمای محیط خاصیت خودترمیمی دارد و همین امر عامل مهمی در مقاومت این مخازن است.

 

مخزن استیل چه کاربردی در صنعت دارد؟

 

مواد تشکیل دهنده استنلس استیل عبارت است از:

 

  • کروم 18 الی 20 درصد
  • نیکل 8 الی 10 درصد
  • منگنز 2 درصد
  • سیلیسیوم 1 درصد
  • کربن 0.08 درصد
  • فسفر 0.045 درصد
  • سولفور 0.03 درصد

مزایای مخزن استیل

از این جهت استیل به عنوان مخزن نگه داری مایعات در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که دارای مزایای خاصی است:

 

  • محافظت در برابر خوردگی
  • قابلیت بازیافت (تا 70 درصد قابلیت بازیافت دارد)
  • عدم ایجاد آلودگی (روی محتویات درون خود اثر نمی گذارد)
  • قابلیت حمل و نقل آسان و وزن پایین
  • بدون نیاز به عایق کاری و رنگ آمیزی

مخازن استیل در کدام صنایع بیش‌ ترین کاربرد را دارد؟

مخزن استیل کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع مختلف دارند، از کاربردهای کوچک و جزئی در آشپزخانه های طبخ غذا و رستوران ها گرفته تا استفاده از این مخازن در صنایع بسیار بزرگ و تخصصی. در کل می توان کاربرد این مخازن را در دسته بندی های زیر قرار داد:

 

  • آشپزخانه های صنعتی
  • صنایع غذایی
  • صنایع عرقیات گیاهی
  • صنایع مواد لبنی
  • صنایع داروسازی
  • ساخت انواع سیلوهای تک، دو و سه جداره
  • مخازن میکسردار
  • صنایع پتروشیمی، نفت و گاز

مخزن استیل چه کاربردی در صنعت دارد؟

 

شاخصه‌ های اصلی در طراحی مخازن استیل

در طراحی انواع مخزن استیل، مؤلفه ها و پارامترهای مخصوصی مد نظر قرار می گیرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

 

  • فشار کاری، فشار طراحی
  • دمای کاری، دمای طراحی
  • نوع سیال نگه داری شونده در مخزن
  • میزان اسیدی یا قلیایی بودن سیال
  • شرایط جوی اتمسفر اطراف مخزن
  • محل نصب مخزن
  • شکل ظاهری مخزن
  • نوع کاربرد مخزن
  • ظرفیت مخزن
  • شکل ظاهری و جداره مخازن استیل

مهندسان و طراحان متخصص، بسته به نیاز مشتری مخزن استیل را در اندازه و شکل های گوناگونی تولید می کنند. از نظر اندازه ظرفیت این مخازن گاهی می تواند تا 300 متر مکعب نیز باشد، و از نظر شکل ظاهری معمول ترین شکل، شکل استوانه ای است تا تحمل فشار هیدرولیک را داشته باشد؛ علاوه بر فرم استوانه ای، مخازن استیل در شکل های زیر نیز تولید می شوند:

 

  • مخروطی
  • کروی
  • مکعبی
  • هرمی

مخزن استیل علاوه بر تفاوت در فرم ظاهری، از نظر نوع جداره نیز بسته به نیاز مشتری در سه نوع تک جداره، دو جداره و سه جداره تولید می شوند. از مخازن تک جداره اکثراً برای نگه داری سیالات با حجم 500 الی 2000 لیتر استفاده می شود. ضخامت بدنه مخازن استیل دو جداره بر اساس فشار کاری و وزن سیال 1.5 الی 3 میلی متر در نظر گرفته می شود. این نوع مخزن برای نگه داری سیالات 500 تا بالای 10 هزار لیتر مورد استفاده قرار می گیرد. مخازن سه جداره که به نام پروسس تانک یا پروسس فرمانتور نیز شناخته می شوند، اکثراً برای تبادل حرارتی، مخلوط سازی و فرآوری محصول استفاده می شود که بیش ترین کاربرد آن در صنایع لبنی است. پرکاربردترین گریدهای ورق استیل در صنایع مختلف گریدهای 304، 307 و 316 است، دلیل این امر داشتن خواص متالوژیکی خوب و مناسب است. استیل گرید 304 در واقع به نام آلیاژ پایه شناخته می شود و بیش تر از نیمی از استیل استفاده شده در جهان از این گرید است.

 

عوامل مؤثر در هزینه خرید مخازن استیل

پارامترهایی که در هزینه نهایی ساخت مخزن استیل اثرگذار هستند عبارتند از:

 

  • قیمت ورق استیل
  • ظرفینت مخزن طراحی شده
  • تعداد جداره های مخزن
  • ضخامت ورق سازنده بدنه مخزن
  • وجود تجهیزات جانبی از قبیل: سایدگلاس، همزن، آب نما، نردبان، گیربکس، منهول، الکتروگیربکس و ...

نگین طبخ خاورمیانه عرضه کننده انواع مخازن استیل در آشپزخانه‌ های صنعتی

همواره خرید انواع تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی مرغوب، نیاز به دقت، جستجو و تحقیق زیادی دارد. شرکت نگین طبخ خاورمیانه، به عنوان تولید کننده و وارد کننده انواع تجهیزات برای آشپزخانه های صنعتی، هتل ها و رستوران ها، دو مؤلفه کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کنار گارانتی و خدمات پس از فروش، در دستور کار خود قرار داده است. از جمله تجهیزات ارائه شده توسط این شرکت، انواع مخازن استیل کاربردی در صنایع غذایی و آشپزخانه های صنعتی است. همچنین نگین طبخ محصولاتی مانند انواع یخساز صنعتی و حبه ای، ماشین ظرفشویی صنعتی، سرخ کن صنعتی و همچنین باربیکیو را تولید می کند. تمامی محصولات گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت دارند. نگین طبخ یک شرکت استارت آپی است که جوانان متعهد و صنعت گر آن را می گردانند.

 

برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با شماره های 02144504790- 091244504462- 09129546703 تماس بگیرید و یا به آدرس اینترنتی Https://negin-tabkh.com/ مراجعه نمایید.

منبع : فرصت نیور


ماشین لباسشویی صنعتی نگین طبخ خاورمیانه و انواع آن

تجهیزات لاندری

تجهیزات لاندری ، تجهیزات خشکشویی یا تجهیزات رختشویخانه  یا لوازم خشکشویی دستگاه هایی هستند که برای از بین بردن آلودگی ها و لک های موجود روی انواع پارچه ها مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات برای تمیز کردن البسه و منسوجات به روزترین متدها، اصولی ترین روش ها را به کار میبرند. هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه علاوه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تولید و عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات لاندری با بهترین گارنتی و خدمات پس از فروش می باشد. تجهیزات لاندری انواع مختلفی دارند که هر کدام برای انجام کار خاصی طراحی و تولید میشوند ولی به صورت کلی کار تمام تجهیزات زیر مجموعه لاندری کار این است که تمام میکروب ها، انگل ها، قارچ ها و عوامل بیماری زای موجود در البسه را از بین ببرند.

تجهیزات لاندری با استفاده از مواد شوینده مخصوص، تمام آلودگی ها و کثیفی های موجود روی البسه و منسوجات را از بین می برند، کوچکترین آسیبی به بافت و تار و پود منسوجات وارد نمی کنند و جالب است بدانید که در هتلها، بعد از تجهیزات پخت غذا و سرو نوشیدنی مهمترین بخش، بخش لاندری است. تجهیزات لاندری در هتل ها، بیمارستان ها، خشک شویی ها و رختشوی خانه های بزرگ، مهمانخانه ها، پادگان ها و غیره بسیار کاربردی و ضروری هستند.

ماشین لباسشویی ، پتوشور ، خشک کن، ماشین خشکشویی، اتو پرس و آبگیر صنعتی، مواد شوینده و لکه بر تخصصی از ضروری ترین و مهم ترین تجهیزات لاندری هستند. قبل از کار با این تجهیزات و استفاده از آنها، باید ویژگی های آن دستگاه، عملکرد آن، نحوه کار با آن، چگونگی استفاده درست از مواد شوینده و مواد لکه بر را به صورت دقیق بدانید تا بتوانید به درستی و اصولی از این تجهیزات استفاده کنید. برای کسب اطلاعات کامل درباره این تجهیزات بر روی این لینک کلیک نمایید

ماشین لباسشویی صنعتی

ماشین لباسشویی صنعتی 

ماشین لباسشویی صنعتی زیر مجموعه ای از تجهیزات لاندری است . یکی از لوازم و تجهیزات مهم و پیشرفته ای می باشد که می تواند انواع لباس، پتو، پارچه، پرده، ملافه، رومیزی، دستمال، کاور صندلی، رو بالشی و رو تختی را در حجم های بالا شست و شو دهد. ماشین لباسشویی صنعتی در مکان‌های زیادی مورد استفاده قرار میگیرد که برای هرکدام دستگاهی بخصوص با ویژگی های خاص طراحی و تولید میشود.

 

  • خشکشویی‌ها
  • رختشورخانه‌
  • بیمارستان‌ها
  • مراکز درمانی
  • خوابگاه‌ها
  • پانسیون‌ها
  • پادگان‌ها
  • نیروگاه‌ها
  • هتل‌ها
  • مسافرخانه‌ها
  • تالارهای پذیرایی

خشکشویی‌ اصلی ترین مکانی است که از ماشین لباسشویی صنعتی استفاده می شود و براساس ابعاد مغازه و حجم درخواست های خود، سایز و ظرفیت مماشین لباسشویی صنعتی را انتخاب میشود. اکثر ماشین های لباسشویی صنعتی دارای آبگیر هستند. بعد از شست و شوی البسه و منسوجات، تا 70 درصد آب آنها را می گیرند و آنها را برای خشک شدن کامل آماده می کنند. این دستگاه ها دارای موتوری پر قدرت هستند.  لباس‌ها و پوشاک را به صورت حرفه ای تر و باکیفیت تر شست و شو می دهند، قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند.

 

ماشین لباسشویی صنعتی از اجزا و قطعات زیادی تشکیل شده است. این بخش‌ها و اجزا عبارتند از:

 

  • بدنه داخلی و خارجی
  • استراکچر
  • الکتروموتور
  • دیگ
  • سبد
  • سنسور قطع کن آب
  • سیستم آبگیری
  • سیستم هوشمند کنترل
  • تابلو برق
  • صفحه نمایشگر

ماشین لباسشویی صنعتی با ماشین لباس شویی خانگی تفاوت هایی دارد. در زیر به ترتیب این تفاوت‌ها را مطرح کرده ایم.

 

  •  قیمت
  •  طراحی و ساختار
  •  ظرفیت موتور
  • متریال بدنه
  •  حجم لباس
  • ماشین لباسشویی صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

انواع ماشین لباسشویی صنعتی نگین طبخ

  • ماشین لباسشویی صنعتی 20 کیلویی
  • ماشین لباسشویی صنعتی 25 کیلویی
  • ماشین لباسشویی صنعتی 30 کیلویی
  • ماشین لباسشویی صنعتی 40 کیلویی
  • ماشین لباسشویی صنعتی 50 کیلویی
  • ماشین لباسشویی صنعتی 70 کیلویی

خرید ماشین لباسشویی صنعتی

برای خرید ماشین لباسشویی صنعتی ابتدا باید به ظرفیتی که نیازمند محیط کار شما و حجم کاری شماست توجه کنید. گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه ماشین لباسشویی صنعتی خود را در ظرفیت هایی از 20 کیلو تا 150 کیلو طراحی و تولید می کند و برای استفاده در هتلها، بیمارستانها، خوابگاهها، پانسیونها، تالارهای پذیرایی و … مناسب می باشند، از مزایای ماشین لباسشویی صنعتی، قدرت پاک کننده بسیار بالا ، همراه با صرفه جویی در زمان و انرژی است.

از مزایای دیگر ماشین لباسشویی صنعتی نگین طبخ خاورمیانه میتوان گفت که این دستگاه دارای برنامه های شستشوی استاندارد و متفاوت برای کاهش مصرف آب، انرژی و مواد شوینده میباشد، قابلیت شستشوی 24 ساعته را دارد، طراحی بسیار هوشمندانه ای دارد، مجهز به سیستم آبگیری با دور بالا و پایین است،  پایه‌های آن از جنس استنلس استیل با قابلیت تنظیم ارتفاع است، قابلیت سفارش بصورت ثابت و یا متحرک را طبق نیاز متقضان دارد، دارای گواهی استاندارد و نشان ملی استاندارد ایران است، با پیشرفته ترین و به روز ترین ماشین آلات تجهیزات لاندری یا رخشورخانه صنعتی طراحی و ساخته می شود است و دارای بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. ماشین لباسشویی های هلدینگ نگین طبخ خاورمیانه از نظر ویژگی ها و حجم، دسته بندی های زیادی دارند که در زیر  مشخصات و ویژگی های آنها را به شما معرفی میکنیم.

خرید تجهیزات لاندری

فروشگاه نگین طبخ خاورمیانه یکی از معتبرترین فروشگاه ها در زمینه عرضه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و تجهیزات لاندری است که با بکارگیری پیشرفته ترین و مدرن ترین تکنولوژی ها، اقدام به تولید و عرضه انواع دستگاههای لاندری اعم از بهترین ماشین های خشکشویی، ماشین خشک کن صنعتی، اتو پرس صنعتی، ماشین لباسشویی صنعتی، آبگیر صنعتی و دیگ بخار نموده است. خریداران عزیز می توانند با توجه به نیاز خود، بهترین دستگاه های لاندری  همراه با بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش عالی را در وبسایت پیش رو خریداری نمایند. البته با توجه به اهمیت و حساسیت این تجهیزات به خریداران عزیز توصیه میشود، تمامی فاکتورهای لازم را بررسی کرده و در صورت نیاز و عدم تخصص در این زمینه، از کارشناسان متخصص، برای بررسی و خرید، مشاوره دریافت نمایند.  قیمت این دستگاه ها با توجه به ظرفیت، متریال و نحوه طراحی مشخص میشود و خریداران میتوانند برای دریافت کاتالوگ انواع تجهیزات لاندری با کارشناسان وبسایت نگین طبخ خاورمیانه تماس حاصل نمایند و علاوه بر دریافت کاتالوگ محصولات، ویژگی ها، مشخصات فنی و دریافت مشاوره کاملا رایگان،  قیمت روز این محصول را نیز استعلام نمایند.

منبع : وبسایت www.negin-tabkh.com